np2511 Sportovní diagnostika

Faculty of Sports Studies
Spring 2018
Extent and Intensity
1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Jan Cacek, Ph.D. (lecturer)
doc. MUDr. Pavel Stejskal, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MUDr. Pavel Stejskal, CSc.
Department of Health Promotion – Faculty of Sports Studies
Supplier department: Department of Health Promotion – Faculty of Sports Studies
Timetable
Thu 10:30–11:15 B11/311
  • Timetable of Seminar Groups:
np2511/01: Thu 11:15–12:00 B11/311, J. Cacek
Prerequisites (in Czech)
(! np2121 diagnostic performance ) || (! np2321 Diagnostic performance )
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Learning outcomes (in Czech)
Po úspěšném absolvování předmětu Sportovní diagnostika bude student schopen validně realizovat sportovně-diagnostické testy a interpretovat jejich výsledky včetně následné úpravy kondiční přípravy. Student bude dále schopen:
stanovit vhodné diagnostické testy relevantní k dané sportovní disciplíně a míru specifičnosti těchto testů,
interpretovat intraindividuální výsledky v longitudiálním vývoji sportovce,
identifikovat silné a slabé determinanty sportovcova výkonu.
Syllabus (in Czech)
  • Testy, analýza dat, statistické vyhodnocení Složení těla Srdeční frekvence a krevní tlak Metabolismus Aerobní výkon Laktátový práh Silové schopnosti Silová vytrvalost Rychlá síla Rychlost a agilita Mobilita Rovnováha a stabilita
Literature
  • Hoffman, J. (2006). Norms for fitness, performance, and health. Human Kinetics.
  • YMCA of the USA. (2000). YMCA fitness testing and assessment manual. L. A. Golding (Ed.).
  • Miller, T. (c2012). NSCA's guide to tests and assessments. Champaign, Ill.: Human Kinetics.
  • Altug, Z., Altug, T., & Altug, A. (1987). RESEARCH APPLICATION: A test selection guide for assessing and evaluating athletes. Strength & Conditioning Journal, 9(3), 62-66.
  • Morrow, J. R. (c2011). Measurement and evaluation in human performance (4th ed.). Champaign, IL: Human Kinetics.
  • Baechle, T. R., & Earle, R. W. (c2008). Essentials of strength training and conditioning (3rd ed.). Champaign, Ill.: Human Kinetics.
  • ACSM's guidelines for exercise testing and prescription. (c2014). ACSM's guidelines for exercise testing and prescription (9th ed.). Philadelphia: Wolters Kluwer/Lippincott Williams & Wilkins Health.
  • Thomas, J. R., Nelson, J. K., & Silverman, S. J. (c2011). Research methods in physical activity (6th ed.). Champaign: Human Kinetics.
Assessment methods (in Czech)
V seminářích proběhne praktické provedení testů (v laboratorních příp. terénních podmínkách) probraných na přednáškách. Metody a kritéria hodnocení:
Alespoň 85% aktivní účast na praktických cvičeních
Závěrečná písemná zkouška z problematiky sportovní diagnostiky s minimální nadpoloviční úspěšností (100 až 91 % = A, 90 až 81 % = B, 80 až 71 % = C, 70 až 61 % = D, 60 až 51 % = E, 50 % a méně = F)
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is also listed under the following terms Spring 2019.
  • Enrolment Statistics (Spring 2018, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/spring2018/np2511