FSpS:p917 TV -Alternativní poh. aktivity - Informace o předmětu
p917 Tělesná výchova – Alternativní pohybové aktivity a hry
Fakulta sportovních studiíjaro 2018
- Rozsah
- 0/2. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Gabriela Gregorovič (cvičící)
Mgr. Alena Skotáková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Bc. Mgr. Alexandr Zvonek, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: Bc. Mgr. Alexandr Zvonek, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií - Rozvrh
- St 4. 4. 14:00–16:00 E34/118 - pohybová tělocvična, Pá 13. 4. 10:30–13:00 E34/117 - hala úpolových sportů, Pá 11. 5. 13:00–15:30 E34/117 - hala úpolových sportů, Út 12. 6. 9:00–11:00 E34/118 - pohybová tělocvična
- Předpoklady
- POV_TV
Předmět se vypisuje v rámci povinné Tv. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/10
Jiné omezení: Předmět je určen primárně studentům s pohybovým a sluchovým postižením - Cíle předmětu
- Cílem předmětu je nabídnout studentům atraktivní "alternativní" pohybové aktivity z oblasti psychomotrických her, žonglování, dramatických cvičení či tance. Předmět vznikl v r.2011 v rámci projektu OPVK, řešeného na Fakultě sportovních studií MU v Brně. Předmět je primárně nabízen studentům se specifickými nároky (studentům s postižením pohybovým, sluchovým nebo zrakovým)!
- Výstupy z učení
- Po ukončení předmětu bude student schopen: orientovat se v nabídce "alternativních" pohybových aktivit aplikovat získané zkušenosti z oblasti psychomotrických her, žonglování, dramatických cvičení či tance při sestavení ukázkové výuky přizpůsobit pohybové aktivity osobám se specifickými nároky
- Osnova
- Osnova předmětu je stanovena podle cílových skupin studentů:
- 1.Studenti se sluchovým a zrakovým postižením:
- -psychomotorické hry -základy žonglování -dramatické pohybové hry -aktivity zaměřené na rozvoj rytmu, koordinace a prostorové orientace -prvky zdravotního cvičení na velkých míčích a bosu
- 2. Studenti s tělesným postižením:
- -psychomotorické hry -základy žonglování -prvky relaxace -aktivity zaměřené na rozvoj rytmu, koordinace a prostorové orientace -taneční aktivity
- Literatura
- doporučená literatura
- TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar. Žonglování. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 42 s. ISBN 9788021045873. info
- BLAHUTKOVÁ, Marie. Psychomotorika. 1. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 92 s. 1. dotisk. ISBN 978-80-210-3067-1. info
- KOPŘIVOVÁ, Jitka. Psychomotorics. Brno: Paido, 2003, 15 s. edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-066-2. info
- Výukové metody
- praktický seminář formou blokové výuky 4x / semestr Úkoly pro samostudium: Studium doporučené literatury Kontrola úkolů: v zápočtovém týdnu
- Metody hodnocení
- Předpokladem k úspěšnému zakončení předmětu je aktivní účast v hodinách.
- Informace učitele
- http://www.fsps.muni.cz/alternativni_pohybove_aktivity/#
Předmět je primárně nabízen studentům se specifickými nároky (studentům s postižením tělesným, zrakovým nebo sluchovým)! - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
- Statistika zápisu (jaro 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2018/p917