FSS:ZURn6337 Fokusní skupiny - Informace o předmětu
ZURn6337 Fokusní skupiny
Fakulta sociálních studiípodzim 2024
- Rozsah
- 1/1/0. 6 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Lukáš Slavík (přednášející)
doc. Mgr. Alena Kluknavská, PhD. (cvičící)
Mgr. Petra Pichaničová (cvičící)
Mgr. et Mgr. Natálie Terčová (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Alena Kluknavská, PhD.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Boris Rafailov, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- Pá 27. 9. 14:00–15:40 Studio 527, Pá 4. 10. 14:00–15:40 Studio 527, Pá 11. 10. 14:00–15:40 Studio 527, Pá 18. 10. 14:00–15:40 Studio 527, Pá 25. 10. 14:00–15:40 Studio 527, Pá 1. 11. 14:00–15:40 Studio 527, Pá 8. 11. 14:00–15:40 Studio 527, Pá 15. 11. 14:00–15:40 Studio 527, Pá 22. 11. 14:00–15:40 U42, Pá 29. 11. 14:00–15:40 Studio 527, Pá 6. 12. 14:00–15:40 Studio 527, Pá 13. 12. 14:00–15:40 Studio 527, Pá 20. 12. 14:00–15:40 Studio 527
- Předpoklady
- TYP_STUDIA(MN)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 16 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 8/16, pouze zareg.: 0/16, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/16 - Mateřské obory/plány
- Mediální průmysly a produkce (program FSS, N-MSZU)
- Mediální výzkum a analytika (program FSS, N-MSZU)
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je studenty seznámit s technikou sběru dat prostřednictvím skupinových rozhovorů – fokusních skupin. Studenti se během kurzu naučí nejen vytvořit design a naplánovat výzkum založený na technice fokusních skupin, ale naučí se schopnostem nutných pro sběr dat a jejich zpracování a analýzu.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen:
- sestavit design výzkumu založeném na kvalitativním dotazování prostřednictvím fokusních skupin
- oslovit respondenty a konstruovat vzorek
- moderovat skupinový rozhovor
- vybrat si z balíku strategií pro analýzu dat - Osnova
- 1. Úvod do dotazování prostřednictvím fokusních skupin
- 2. Role moderátora a schopnosti
- 3. Užití fokusních skupin
- 4. Vypracování otázek a dramaturgie
- 5. Získávání dat
- 6. Získávání respondentů a vzorkování
- 7. Plánování studie
- 8. Analýza s přepisy, audio nahrávkami, poznámkami
- 9. Analýza výsledků
- Literatura
- • S. Barbour, Rosaline, L. Morgan, David (eds., 2017). A New Era in Focus Group Research: Challenges, Innovation and Practice. Basingstone: Palgrave MacMilan.
- • Smithson, J. (2000). Using and analysing focus groups: Limitations and possibilities, International Journal of Social Research Methodology (3)2: 103-119.
- PUCHTA, Claudia a Jonathan POTTER. Focus group practice. Thousand Oaks: SAGE, 2004, ix, 174. ISBN 0761966919. info
- MORGAN, David L. Focus groups as qualitative research. 2nd ed. Thousand Oaks: SAGE Publications, 1997, viii, 80. ISBN 0761903437. info
- Výukové metody
- přednášky, diskuse, praktická cvičení, čtení
- Metody hodnocení
- praktické zadání, písemné úkoly
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2024/ZURn6337