ZUR370a Radio R - Internet Radio (workshop)

Faculty of Social Studies
Autumn 2010
Extent and Intensity
0/4. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. MgA. Jan Motal, Ph.D. (lecturer)
Mgr. et Mgr. Miroslav Mašek (assistant)
Mgr. Jan Souček (lecturer)
Mgr. Jana Urbanovská, Ph.D. (assistant)
Guaranteed by
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies
Contact Person: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Timetable
Mon 16:00–17:40 Rádio 544
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 12 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/12, only registered: 0/12
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 14 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je prakticky seznámit studenty s těmito tématy: struktura práce v redakci, konkrétní formáty rozhlasového vysílání, koordinace klasické redakční práce s proudovým vysíláním a celkové programování stanice v kontextu reálného vysílání studentské internetové stanice.
Kurz bude zaměřen na získání základních praktických dovedností v různých typech redakčních pozic. Jednotlivé lekce zahrnují též stručný souhrn potřebných teoretických znalostí, stěžejní část však tvoří reálný provoz redakce v rámci seminární skupiny.
Syllabus (in Czech)
  • Rozhlas/rádio jako funkční celek - seznámení se základní strukturou fungování jednotlivých složek. Specifika rozhlasu ve veřejnoprávní a komerční sféře, zvláštní pozice internetové stanice.
  • Jednotlivé formáty rozhlasového vysílání v praxi programového schématu. Praktické zmapování českého rozhlasového trhu.
  • Základní pozice ve zpravodajské redakci, způsob plánování a zadávání úkolů. Technika a jiné vnější vstupy nezbytné pro provoz rozhlasové zpravodajské redakce.
  • Strategie a pravidla programové skladby.
  • Výzkumy poslechovosti - jak číst data. Cílová skupina, její definování a zohlednění v reálné programové tvorbě. Praktické marketingové nástroje v rozhlasovém vysílání.
  • Personální management rozhlasové stanice, role a zodpovědnost vlastníka a vedoucích pracovníků, role „tváří“ stanice.
  • Ekonomické zákonitosti fungování rozhlasové stanice a jejich vliv na redakční tvorbu. Základní pravidla veřejného šíření zvukových záznamů z jiných zdrojů (hudba, ukázky) a jejich finanční aspekty.
  • Vazba rozhlasu na jiné typy médií, využití multimediálních platforem pro marketing stanice. Selfpromotion, webová podpora a rozvoj původně rozhlasového formátu.
Literature
  • OSVALDOVÁ, Barbora and Jan HALADA. Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. 3., rozš. vyd. Praha: Libri, 2007, 263 s. ISBN 9788072772667. info
  • BOYD, Andrew. Příručka pro novináře : zpravodajství v rozhlase a televizi. Praha: Centrum nezávislé žurnalistiky, 1995, 163 s. info
  • MARŠÍK, Josef. Úvod do teorie rozhlasového programu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1995, 106 s. ISBN 8071840130. info
Teaching methods (in Czech)
seminární výuka, praktické ukázky, konzultace
Assessment methods (in Czech)
Studentům bude udělen zápočet na základě průběžného hodnocení znalostí a individuálních i skupinových aktivit, a to při účasti nejméně na 75 % seminářů.
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught each semester.
The course is also listed under the following terms Spring 2011, Autumn 2011, Spring 2012, Autumn 2012, Spring 2013, Autumn 2013, Spring 2014, Autumn 2014, Spring 2015, Autumn 2015, Spring 2016, Autumn 2016, Spring 2017, Autumn 2017, Spring 2018, Autumn 2018, Spring 2019.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2010, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/autumn2010/ZUR370a