ZUR586 Theory and Practice of Editing and its Trends

Faculty of Social Studies
Autumn 2012
Extent and Intensity
1/1. 6 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
G. Bagdasarov (seminar tutor), Mgr. Rodrigo Morales (deputy)
M. Čihák (seminar tutor), Mgr. Rodrigo Morales (deputy)
Mgr. Jana Ježková (assistant)
Guaranteed by
Mgr. Rodrigo Morales
Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies
Contact Person: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Supplier department: Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies
Timetable
Thu 14:00–15:40 Studio 527
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 15 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/15, only registered: 0/15
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět Teorie a praxe střihové skladby a jazyk audiovize má za cíl podpořit tvůrčí potenciál studentů a vyvíjet jejich odborné mediální znalosti aplikované v oblasti střihové skladby a audiovize. Výuka je koncipována jako pravidelná, formou přednášky,semináře a praktických cvičení. Kromě toho budou realizovány workshopy s odborníky z praxe. Výstupem budou průběžná cvičení a závěrečný projekt, sloužící k prezentaci dovedností studentů.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Co je filmový čas a prostor?
  • 2. Práce ve filmu - význam filmového materiálu. Technologie a filozofie
  • 3. Ruská škola
  • 4. Americká škola
  • 5. Francouzská škola
  • 6. Reklama
  • 7. Dokument
  • 8. Avantgarda
  • 9. Hraný film
  • 10. Intelektuální střih
  • 11. Druhy střihu
  • 12. Střihač jako tvůrce a tvůrce jako střihač
  • 13. Střih a dramaturgie
  • 14. Možnosti digitálních nosičů a střihu
Literature
    recommended literature
  • Doc. Jiří Myslík: Základy filmové techniky a technologie /CD ROM v knihovně FAMU/.
  • Karvánek, Lukáš: Digitální kamery, vydalo Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2010,ISBN 978-80-7331-173-5
  • Goldovskij: Světlo a technika ve filmu.
  • Golovňa, Anatolij Dmitrijevič: Světlo v kameramanském umění, Čs. st. film, 1953
  • Šmok Jan: Úvod do snímkové techniky.
  • J Hojtaš: Současná snímací televizní technika a její využití v tvůrčí praxi /dipl.pr. FAMU/Praha.
  • PEŠEK, Josef. Základní principy televize a magnetického záznamu obrazu. Vyd. 2., upr. Jinočany: H & H, 1993, 197 s. info
    not specified
  • Navrátil, Antonín, Dziga Vertov, revolucionář dokumentárního filmu, Československý filmový ústav, 1974
  • VALUŠIAK, Josef. Základy střihové skladby. 3., rozš. vyd. V Praze: FAMU, 2005, 143 s. ISBN 8073310392. info
  • BLÁHA, Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. 2., dopl. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2004, 145 s. ISBN 8073310104. info
  • NAVRÁTIL, Antonín. Cesty k pravdě či lži :70 let československého dokumentárního filmu. 2. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2002, 285 s. ISBN 80-7331-909-8. info
  • FOUCAULT, Michel. Slová a veci : archeológia humanitných vied. Bratislava: Pravda, 1987. info
  • ÈJZENŠTEJN, Sergej Michajlovič. Kamerou, tužkou i perem. Edited by Lubomír Linhart, Translated by Jiří Taufer. 1. vyd. Praha: Orbis, 1959, 370 s. URL info
Teaching methods (in Czech)
přednáška, seminář, cvičení
Assessment methods (in Czech)
reflexe a analýza odevzdaných cvičení projektů, zápočet
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Autumn 2013, Autumn 2014, Autumn 2015, Autumn 2016, Autumn 2017, Autumn 2018.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2012, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/autumn2012/ZUR586