FSS:ZURb1610 Community Media - Informace o předmětu
ZURb1610 Community Media
Fakulta sociálních studiípodzim 2021
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Henry G. Loeser, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Tae-Sik Kim, Ph.D.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- So 6. 11. 8:00–14:40 Aula, 15:00–18:00 P31 Posluchárna A. I. Bláhy, Ne 7. 11. 8:00–16:20 P31 Posluchárna A. I. Bláhy
- Předpoklady
- none
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 35 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- As a true alternative to traditional public service and commercial media, the "Third Sector" community media provide access to otherwise inaccessible mass communication channels as well as content perhaps not readily available elsewhere. Thus, community media can represent an important component of civil society, and offer a path for individual and community development.
- Výstupy z učení
- Upon completion of the course, students should be able to identify and explain the fundamentals of Community Media, and apply them to the operation of a self-sustaining community media organization. They should demonstrate a foundation of knowledge in media management, and employ the nature of media, the platforms for delivery, structure and mandates of community media.
- Osnova
- Syllabus I. Community Media Theory & Literature 1). Introduction – descriptions & definitions of community media 2). Media Archeology – 50,000 years of communication 3). Overview - history and current snapshot of community media phenomenon 4). Theory & Literature I - theoretical foundations of civil society, community, and the public sphere 5). Theory & Literature II - media theories and research about community broadcasting II. Community Media Practice 1). Organizational Structures - ownership, licensing, governance, hierarchy, administration, strategy, tactics 2). Technics - linear delivery, air chain, terrestrial, IP 3). Marketing - market analysis, formatics, audience measurement, strategy, tactics 4). Revenue - market analysis, people, systems, materials, strategy, tactics 5). Program / Operations - genres, formats, research 6). Country Case Studies - Austria, Czech Republic 7). Digital Convergence - issues and opportunities for community media
- Výukové metody
- lectures, class discussion, team-based collaboration
- Metody hodnocení
- Requirements and Grading 1. Complete these required readings before seminar – Howley “Introduction to Community Media” pp 1-21 – Loeser “CB Introduction” – Loeser “CB History” 2. Attend the lecture/seminar sessions (5-6.11.2021) (25% of grade) 3. Participate in classroom discussions (15% of grade) 4. Present team-based case study of community media enterprise in live 6-minute presentation (60% of grade)
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2021/ZURb1610