FSS:ZURn6404 Training of Skills - Course Information
ZURn6404 Training of Communication and Management Skills
Faculty of Social StudiesAutumn 2022
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Anna Luštická (seminar tutor)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Lenka Waschková Císařová, Ph.D.
Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies
Contact Person: Mgr. Boris Rafailov, Ph.D.
Supplier department: Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies - Timetable
- Thu 14:00–15:40 AVC
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Media industries and production (programme FSS, N-MSZU)
- Media Studies and Journalism (programme FSS, N-KS)
- Media Studies and Journalism (programme FSS, N-MSZU)
- Media research and analytics (programme FSS, N-MSZU)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět dává studentům prostor trénovat a zlepšovat své komunikační a manažerské dovednosti. Hlavní náplní kurzu je týmový semestrální projekt, který studující uskuteční a také odprezentují a vyhodnotí jeho výsledky. Semináře se věnují zejména vybraným aspektům profesního seberozvoje a projektového managementu.
- Syllabus (in Czech)
- Základy projektového managementu
- Týmové role a leadership
- Seberozvoj, time-management, delegování
- Efektivní interní komunikace, vedení porad
- Krizová komunikace
- Literature
- recommended literature
- GRIFFIN, Ricky W. and Gregory MOORHEAD. Organizational behavior : managing people and organizations. Ninth edition. Australia: South-Western Cengage Learning, 2010, xxvi, 582. ISBN 9780547167336. info
- HAZDRA, Adam. Skvělé služby : jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 160 s. ISBN 9788024747118. URL info
- HRKAL, Marek. Odprezentuj : průvodce přípravou prezentace. Illustrated by Marek Anděl - Remi Pavlovská. 1. vydání. Brno: BizBooks, 2018, 223 stran. ISBN 9788026508106. info
- OGILVY, David. Ogilvy o reklamě. Translated by Hana Škapová. 4. vyd. Praha: Management Press, 2007, 223 s. ISBN 9788072611546. info
- ADAIR, John a Peter REED. Ne šéf, ale lídr. Bizbooks, 2009. 208 s. ISBN 9788025124475.
- Teaching methods (in Czech)
- diskuze, skupinové úkoly, týmový semestrální projekt, prezentace, zpětná vazba ostatním účastníkům kurzu
- Assessment methods (in Czech)
- docházka (max. 2 omluvené absence), vypracování týmového projektu, 2 týmové prezentace, aktivní práce v seminářích, esej
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Autumn 2022, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/autumn2022/ZURn6404