PSYn5706 Deliberative practice in psychotherapy

Faculty of Social Studies
Autumn 2024
Extent and Intensity
0/0/0. Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Petr Doležal, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Michal Čevelíček, Ph.D. (lecturer)
prof. Mgr. Tomáš Řiháček, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Tomáš Řiháček, Ph.D.
Department of Psychology – Faculty of Social Studies
Contact Person: Mgr. Michal Čevelíček, Ph.D.
Supplier department: Department of Psychology – Faculty of Social Studies
Prerequisites (in Czech)
SOUHLAS
Kurz mohou abosolvovat psychoterapeuti, kteří mají dokončený komplexní psychoterapeutický výcvik nebo jsou frekventanty výcviku pracujícími pod supervizí. Podmínkou absolvování kurzu je aktivní terapeutická práce s klienty, do které jsou účastníci motivováni zapojit principy deliberativní praxe a nebo chtějí již využívané principy ve své praxi dále rozvíjet.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
Course objectives (in Czech)
Předmět je určen psychoterapeutům, kteří si chtějí rozšířit svou kvalifikaci v oblasti deliberativní praxe a rutinního monitorování procesu a výsledku v psychoterapii. Tento kurz vybaví účastníky potřebnými základními znalostmi a dovednostmi v oblasti systematického monitorování psychoterapeutické péče a jeho využití pro rozvoj svých teraputických kompetencí v práci s klienty. Cílem předmětu je:

(a) objasnit účastníkům základní principy a postupy deliberativní praxe
(b) představit jim koncepty a metody rutinního monitorování procesu a výsledku v psychoterapii
(c) poskytnout nácvik dovedností nezbytných pro implementaci těchto konceptů do terapeutického dialogu
(d) vytvořit prostor pro diskuzi nad reálnými případy z praxe účastníků
(e) poskytnout supervizi implementace těchto konceptů do běžné praxe účastníků
Literature
  • ROUSMANIERE, Tony. Deliberate practice for psychotherapists : a guide to improving clinical effectiveness. First published. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2017, xviii, 220. ISBN 9781138203204. info
  • MILLER, Scott D., Mark A. HUBBLE and Daryl CHOW. Better results : using deliberate practice to improve therapeutic effectiveness. Washington: American psychological association, 2020, xx, 248. ISBN 9781433831904. info
  • Vaz, A., & Rousmaniere, T. (2021). Reaching for Expertise: A Primer on Deliberate Practice for Psychotherapists. Deliberate Practice Institute.
Teaching methods (in Czech)
Výuka probíhá blokově. První dva bloky budou věnovány objasnění teoretických východisek, základních postupů a nácviku dovedností nezbytných pro využití deliberativní praxe v psychoterapeutickém dialogu. Závěrečný blok (celkem 8 hodin v průběhu zkouškového období) bude věnován diskusi o případech z praxe účastníků a supervizi implementace deliberativní praxe v psychoterapeutické práci účastníků.
Assessment methods (in Czech)
Předmět úspěšně ukončí účastníci, kteří se aktivně zapojí do výuky v rámci teoretických a nácvikových bloků a kteří na závěrečném bloku do diskuse vnesou své konkrétní terapeutické případy, s nimiž využili principy deliberativní praxe (vč. monitorování výsledku a procesu psychoterapie). Povinné je absolvování nejméně 80 % výukových hodin.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Teacher's information
https://is.muni.cz/el/fss/podzim2022/PSYn5706/index.qwarp
The course is also listed under the following terms Autumn 2022, Autumn 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/autumn2024/PSYn5706