PSY137 Psychology of collaboration

Faculty of Social Studies
Spring 2001
Extent and Intensity
1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Jarmila Petrovská, Ph.D. (lecturer), Mgr. Petra Voráčová, MBA (deputy)
Guaranteed by
PhDr. Jarmila Petrovská, Ph.D.
Department of Psychology – Faculty of Social Studies
Contact Person: PhDr. Jarmila Petrovská, Ph.D.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 40 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/40, only registered: 0/40, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/40
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Program je zaměřen především na efektivní komunikaci a spolupráci mezi dospělými a dětmi, ať už se jedná o učitele a žáka, rodiče a jeho dítě, sociálního pracovníka a jeho svěřence nebo jiné vztahy.Teoretický rámec tvoří individuální psychologie Alfreda Adlera a práce Rudolfa Dreikurse, Dona Dinkmeyera a Lindy Albertové. Mezi jednotlivé okruhy patří motivace a cíle chování, intervenční a preventivní techniky demokratického vedení, vytváření a udržování pozitivních vztahů a respektu.
Syllabus (in Czech)
  • Principy individuální psychologie. Encouragement, dodávání odvahy - Teorie, techniky pro podporu růstu sebe sama, dětí i rodičů. Rodinné a sourozenecké konstelace - teorie, reflexe vlastních rodinných hodnot, rodinných tabu a práce s nimi. Využití individuální psychologie v pedagogicko-psychologické a sociální praxi. Odkud pramení nekázeň,výchovné a komunikační styly. Čtyři cíle nevhodného chování.Identifikace jednotlivých cílů nevhodného chování (pozornost, moc, pomsta a vyhnutí se neúspěchu), intervenční strategie, přirozené a logické důsledky.Řešení konfliktních situací.Demokratické vedení. Způsoby práce se skupinou, kodex skupiny a další kroky k posílení vědomí MY.
Literature
  • DINKMEYER, Don and Gary D. MCKAY. Efektivní výchova krok za krokem (Přid.) : STEP : efektivní výchova krok za krokem. info
  • STEP - systematic training for efective parenting : the parent's handbook (Orig.) : STEP : efektivní výchova krok za krokem. info
  • LEMAN, Kevin. Sourozenecké konstelace. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997, 223 s. ISBN 80-7178-152-5. info
  • DREIKURS, Rudolf and Loren GREY. The New Approach to Discipline - Logical Consequences [Logické dosledky - Praktická príručka ako naučiť deti a dospievajúcu mládež zodpovednemu správaniu]. 1st ed. Nové Zámky: Psychoprof, 1997, 171 pp. ISBN 80-967148-7-2. info
Assessment methods (in Czech)
Kurz je zakončen diskusí ve formě kolokvia a zápočtem. Při hodnocení bude zohledněna účast na seminářích a aktivita studentů.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
Credit evaluation note: 1 původní kredit.
Information on course enrolment limitations: Pro otevření kurzu je potřeba minimálně 10 zapsaných studentů.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2001/PSY137