FSS:SPP325 Practice I - Course Information
SPP325 Practice and Supervision I
Faculty of Social StudiesSpring 2001
- Extent and Intensity
- 0/0. 6 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Pavel Navrátil, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Libor Musil, CSc.
Department of Social Policy and Social Work – Faculty of Social Studies - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Social Policy and Social Work (programme FSS, B-SP)
- Course objectives (in Czech)
- Úlohou tohoto supervizního semináře je uvést studenty do výkonu jejich praxí. Supervizní seminář poskytuje možnost konfrontovat praktické problémy, které studenti zažívají během praxí, s jejich teoretickým vysvětlením. Obsahem jednotlivých seminářů je především rozbor případů s praxe, sdílení vlastních zkušeností, hledání společného porozumění vzniklým otázkám.
- Syllabus (in Czech)
- 1. SOCIÁLNÍ PRÁCE JAKO ROZPORUPLNÁ PROFESE Seminář: (Dilemata sociální práce) Zadání první práce (dilemata na daném pracovišti?) 2. LEGISLATIVNÍ A INSTITUCIONÁLNÍ ZÁKLADY SOCIÁLNÍ PRÁCE Seminář: (Sdílení prvních dojmů a zkušeností z návštěvy těchto míst) Zadání druhé práce (popis zařízení stáže, legislativní rámec atd.) 3. OSOBNÍ A PROFESIONÁLNÍ PŘEDPOKLADY SOCIÁLNÍ PRÁCE Seminář: (První kontakt s klientem, získávání důvěry u klienta, hraní rolí. Sebepoznání jako součást profese ) Zadání třetí práce (osobní předpoklady a bariéry k výkonu soc. práce) 4. POVAHA SOCIÁLNÍ PRÁCE V DANÉM ZAŘÍZENÍ Seminář: (Jak se definuje soc. problém v daném zařízení? Kdo tento problém takto definuje?) Zadání čtvrté práce (definice povahy problému v zařízení) 5. HODNOTY V PROFESIONÁLNÍ SOCIÁLNÍ PRÁCI Seminář : (Jaké hodnoty se uplatňují v zařízení, kde pracujete?) Zadání páté práce (hodnotová sebereflexe a sociální práce) 6. POČÁTEČNÍ KONTAKT A VYMEZENÍ PODMÍNEK SPOLUPRÁCE Seminář: (Počáteční kontakt. Nácvik situace.) Zadání šesté práce (typická kasuistika) 7. DIAGNOSTIKA A KLÍČOVÉ ZNALOSTI O KLIENTELE Seminář: (Výběr podstatných informací.) Zadání sedmé práce (provádění diagnostiky v zařízení) 8. INDIVIDUÁLNĚ ZAMĚŘENÁ INTERVENCE Seminář: (Analýza případů.) 9. SKUPINOVÁ INTERVENCE Seminář: (Analýza případů) 10. UKONČENÍ PŘÍPADU Seminář: (Analýza případů.) V. SETKÁNÍ 11. ROLE SOCIÁLNÍCH PRACOVNÍKŮ Seminář: (Analýza případů) Zadání osmé práce (návrh zlepšení zařízení) 12. VLÁDNÍ A NEVLÁDNÍ SEKTOR, KOMUNITNÍ PRÁCE Seminář: (Analýza případů) 13. ZÁVĚR A HODNOCENÍ Seminář: (Hodnocení stáží)
- Literature
- NAVRÁTIL, Pavel. Úvod do teorií a metod sociální práce (Introduction into Social Work Theory). 1st ed. Brno: Národní centrum pro rodinu, 2000, 67 pp. info
- ŘEZNÍČEK, Ivo. Metody sociální práce :podklady ke stážím studentů a ke kazuistickým seminářům. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství, 1994, 75 s. ISBN 80-85850-00-1. info
- NOVOTNÁ, Věra and Věra SCHIMMERLINGOVÁ. Sociální práce :její vývoj a metodické postupy. Praha: Karolinum, 1992, 128 s. ISBN 80-7066-483-5. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 110 hodin.
- Enrolment Statistics (Spring 2001, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2001/SPP325