FSS:MVZ132 Professional Communication - Course Information
MVZ132 Professional Communication as an Effective Tool of Political Process Management
Faculty of Social StudiesSpring 2005
- Extent and Intensity
- 0/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Miloš Růžička, Ph.D. (lecturer), PhDr. Petr Suchý, Ph.D. (deputy)
- Guaranteed by
- PhDr. Petr Suchý, Ph.D.
Department of International Relations and European Studies – Faculty of Social Studies
Contact Person: Olga Cídlová, DiS. - Timetable
- Thu 14:00–17:40 U31
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 85 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/85, only registered: 0/85 - fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 26 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Cílem kursu je uvést studenty do problematiky profesionálně řízené komunikace, poskytnout základní teoretický přehled o jejích možnostech a na řadě případových studií demonstrovat její využití v praxi v celé šíři politického procesu, tedy od řízení vztahů velkých korporací přes lobbying až po politický marketing.
- Syllabus (in Czech)
- I. Úvod do problematiky Marketing, reklama a public relations Historie PR a možné definice Struktura PR procesu Hlavní kategorie Etika v komunikaci Případová studie: Pád IPB - jedna z největších tuzemských komunikační válek II. Media Relations Utváření mediální scény v ČR Typologie médií Tradiční versus nová média Formy komunikace s médii Novinář jako klíčový prvek Základní podmínky úspěchu III. Krizová komunikace Vymezení krizové situace Základní typy rizik Zásady komunikace v krizové situaci Manuál krizové komunikace Případová studie: Komunikace finanční instituce v případě jejího ohrožení - KB (1999/2000), elektronický terorismus a české banky (2003) IV. Public affairs, goverment relations a lobbying Vymezení pojmů Public affairs jako nástroj managementu Zájmové skupiny a veřejný zájem Nástroje a metody Etické hranice lobbyingu Regulace lobbyingu v EU, v USA a Kanadě a v jednotlivých evropských zemích Případová studie: Důchodová reforma Případová studie: Greenmailing V. Brand management - řízení značky v globálním světě Definice brandu Roviny vnímání značky Hodnota značky Parametry kvalitní značky Jak ovlivnit vnímání Případová studie: McDonald's - corporate culture Případová studie: Procter & Gamble VI. Politický marketing Od dobrovolnictví k profesionalizaci Model marketingově orientované strany Specifické techniky: message development, political branding... Nová média v politických kampaních Marketing versus demokracie Případová studie: New Labour Party Případová studie: Arbitráže se státem aneb komunikace jako klíčová výhoda v soudním sporu
- Assessment methods (in Czech)
- Kurs je ukončen zápočtem, 2 kredity za účast, 2 kredity na základě písemného testu.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught only once.
- Enrolment Statistics (Spring 2005, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2005/MVZ132