SPP512 Organizace a kultura sociálních služeb

Fakulta sociálních studií
jaro 2006
Rozsah
1/1/0. 12 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
prof. PhDr. Libor Musil, CSc. (přednášející)
PhDr. Pavel Horák, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Libor Musil, CSc.
Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
Čt 12:00–13:30 U53
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Díky kursu by měli studenti získat základní poznatky a dovednosti potřebné pro samostatnou reflexi kultury organizací, které poskytují osobní sociální služby. Za tímto účelem se studenti seznámí s pojmy kultura v organizaci a dilemata práce s klientem a s principy jejich užití při poznávání přístupu ke klientům na osobních sociálních služeb. S logiku zkoumání kultury v organizaci se studenti seznámí prakticky tím, že samostatně, dle zadání, zpracují případovou studii přístupu pracovníků jim známé organizace ke klientům.
Osnova
  • Základní pojmy: organizace a kultura/ Základní pojmy: dilema práce s klientem a přístup ke klientům jako součást kultury organizace služeb sociální práce /Teoretické přístupy k reflexi práce s klienty služeb sociální práce: Zvládání nesourodých pracovních podmínek (Lipsky) / Teoretické přístupy k reflexi práce s klienty služeb sociální práce: Systém a životní svět, vnitřní a vnější perspektiva (Laan) /Teoretické přístupy k reflexi práce s klienty služeb sociální práce: moc manažerů a profesionálů v organizaci (Howe) /Teoretické přístupy k reflexi práce s klienty služeb sociální práce: kolektivní nevědomí (Tavistock Institute of Human Relations) /Všední dilemata práce s klientem /Strategická dilemata práce s klientem / Operační strategie / Výzkum přístupu ke klientům z hlediska kultury
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015.