FSS:ZUR130 Introduction to news reporting - Course Information
ZUR130 Introduction to news reporting (seminar)
Faculty of Social StudiesSpring 2007
- Extent and Intensity
- 0/2. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Rudolf Burgr, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Jaroslav Čuřík, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Ing. Rudolf Burgr, Ph.D.
Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies
Contact Person: Drahomíra Soldánová - Timetable
- Thu 10:00–11:40 PC54
- Prerequisites (in Czech)
- ZUR105 Introduction to news reporting &&SMER(ZUR)
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 24 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/24, only registered: 0/24 - fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 7 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Cílem semináře je naučit studenty praktickému zpracování základních žurnalistických žánrů. Náplň semináře: 1.úvod do semináře 2.jak se píše zpravodajství, jak se píše krátká zpráva (krátce, lokálka, noticka, kulička) + cvičení + praktický test (krátká zpráva) 3.cvičení: psaní krátkých zpráv + praktický test (krátká zpráva) 4.jak se píše anketa + cvičení (anketa) + praktický test (anketa) 5.jak se píše zpráva z agenturního servisu + cvičení 6.cvičení: práce s agenturní zprávou + praktický test (přepis zprávy ČTK) 7.jak se píše zpráva z tiskové konference (TK) 8.cvičení: psaní zpráv z podkladů získaných na TK + praktický test (zpráva) 9.co je to a jak se píše feature + cvičení 10.cvičení: psaní feature + praktický test (feature) 11.zpravodajský rozhovor 12.zpravodajský rozhovor (praktický test) 13.závěrečný test
- Syllabus (in Czech)
- Literatura: Bech – Karlsen, J. (1991): Být při tom. Reportáž jako metoda a žánr. Oslo, Institut for Journalistik, Universitetsforlaget. Brooks, Brian S. (1999): News reporting and writing. Boston, Bedford. Burns, Lynette S. (2004): Žurnalistika – praktická příručka pro novináře. Praha, Portál. Cappon, René J. (2000): The Associated Press Guide to news writing. New York, Arco. Jamieson, Kathleen Hall (2003): The press effect: politicians, journalists, and the stories that shape the political world, New York, Oxford University Press. Mallette, Malcolm F. (1994): Příručka pro novináře střední a východní Evropy. Praha, Syndikát novinářů České republiky. McQuail, D. (1999): Úvod do teorie masové komunikace, Praha, Portál, s. 33–51, 240–249, 299–306. Mencher, Melvin (2003): News Reporting and Writing. New York: McGraw-Hill. Osvaldová, Barbora a kol. (2001): Zpravodajství v médiích. Praha, Karolinum. Schwartz, Jerry (2002): Associated Press Reporting handbook, New York, McGraw – Hill. Trampota, Tomáš (2006): Zpravodajství. Praha, Portál
- Assessment methods (in Czech)
- Výuka: podle rozvrhu Místo: PC 54 Zakončení semináře: kurz úspěšně zakončí posluchači, kteří: a.získají dostatečný počet bodů za praktické úkoly v semináři b.uspějí v závěrečném praktickém testu žurnalistických dovedností Kritéria hodnocení: Za každý praktický úkol (napsání konkrétního zpravodajského útvaru) může posluchač obdržet 0, 5 či 10 bodů. Maximální počet získaných bodů za samostatné úkoly v semináři je 70. Závěrečný praktický test žurnalistických dovedností je hodnocen bodovou škálou 0, 5, 10 za každý ze tří hodnocených aspektů: formální náležitosti a věcná správnost; gramatika; originalita, styl a dodržení žánru. Za každý úkol je tedy možné získat maximálně 30 bodů. Závěrečný test obsahuje čtyři úkoly. Maximální počet bodů v závěrečném testu je 120 bodů. Výsledné hodnocení: Zápočet získají posluchači, kteří celkově získají minimálně 135 bodů.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
Information on course enrolment limitations: Přednostní právo zápisu mají studenti oborové specializace "žurnalistika", a to i v případě, že se přihlásí později než studenti jiných specializací a oborů.
- Enrolment Statistics (Spring 2007, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2007/ZUR130