ZUR228 Public Relations I

Faculty of Social Studies
Spring 2008
Extent and Intensity
1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Václav Svoboda (lecturer), Ing. Rudolf Burgr, Ph.D. (deputy)
Guaranteed by
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies
Contact Person: Drahomíra Soldánová
Timetable
Wed 18:00–19:30 AVC
Prerequisites (in Czech)
SMER(ZUR)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 40 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/40, only registered: 0/40, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/40
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 7 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy public relations a naučit je chápat a prakticky koncipovat tuto komunikační disciplinu. Public relations jsou komunikační aktivitou, která se intenzivně rozvíjí v různých oblastech života společnosti a napomáhá ke konsensu při řešení problémů a témat veřejnosti. Komunikační aktivity public relations se realizují podle teoretického schématu individuálním a skupinovým působením a působením mediálním. Public relations disponují množinou prostředků a forem, určitými strategickými postupy a technikami, jak je vyhodnocovat.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Základy public relations (přednáška); 2. Komunikační proces public relations (přednáška); 3. Seminář: Příklady aktivit PR v praxi organizací; 4. Krizová komunikace organizací (přednáška); 5. Seminář: Praktické případy krizové komunikace; 6. Prostředky a formy public relations (přednáška); 7. Seminář: Prostředky PR skupinového působení v praxi; 8. Media relations I. – úvod, tiskový mluvčí (přednáška); 9. Seminář: Aktivity tiskového mluvčího v organizaci; 10. Media relations II. – techniky, tiskové informace (přednáška); 11. Seminář: Analýza tiskových informací v praxi médií; 12. Média relations III. – účinnost komunikace public relations (přednáška); 13. Komunikační management – public relations 21.století (přednáška).
Literature
  • Bentele, G., Piwinger, B., Schönborn, G., Kommunikationsmanagement, Neuwied: Krifel: Luchterhand 2002.
  • Němec, P., Public Relations - Praxe komunikace s veřejností, Management Press, Praha 1996.
  • SVOBODA, Václav. Základy public relations. Vyd. 2. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005, 152 s. ISBN 807318043X. info
  • SVOBODA, Václav. Corporate identity : učební text. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2004, 67 s. ISBN 8073181061. info
  • CAYWOOD, Clarke L. Public relations : řízená komunikace podniku s veřejností. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, xxxvii, 60. ISBN 8072268864. info
  • KOHOUT, Jaroslav. Veřejné mínění, image a metody public relations. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1999, 122 s. ISBN 80-7261-006-6. info
Assessment methods (in Czech)
Přednáška a seminář: Výuka se uskutečňuje 8 přednáškami, kterých musí studenti absolvovat nejméně 6. Zbytek vyučovacích hodin je věnován seminářům. Zápočet: Podmínky pro udělení – prezentace seminárního referátu na dostatečné úrovni a závěrečný písemný test (30 otázek). Seminární referáty zpracují studenti v rozsahu 15 min. (3–4 strany textu) a přednesou je na semináři podle určeného seznamu.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Autumn 1999, Autumn 2000, Autumn 2001, Autumn 2002, Autumn 2003, Spring 2006, Spring 2007, Spring 2010, Spring 2011, Spring 2013, Spring 2014, Spring 2015, Spring 2016, Spring 2017, Autumn 2017, Spring 2018, Autumn 2018, Spring 2019.
  • Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2008/ZUR228