ZUR375 Marketing communication in use

Faculty of Social Studies
Spring 2010
Extent and Intensity
1/1. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Vítězslav Dohnal (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies
Contact Person: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Timetable
each even Thursday 16:00–19:30 AVC
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 30 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/30, only registered: 0/30
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 14 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Kurz poskytne posluchačům základní přehled o tzv. komerční komunikaci. Absolvent získá představu o marketingové v rámci struktury komerčních firem, na příkladech z praxe bude prezentována marketingová komunikace jako součást ekonomického života komerčních subjektů. Převážná část kurzu je věnována vztahu komerční komunikace k médiím a jejich využití, ale okrajově se věnuje i samotnému marketingu médií. Absolvent by měl být schopen propojit teoretické znalosti získané při studiu v jiných kurzech s praktickým využitím demonstrovaným v popisovaném kurzu. Předpokládá se uplatnění v praxi např. v práci pro marketingová oddělení firem, komunikační agentury, ale i jako profesní background při žurnalistickém povolání. Součástí kurzu jsou přednášky externích lektorů z praxe (šéf marketingu významného média, vedoucí odboru komunikace velké firmy apod.)
Syllabus (in Czech)
  • 1. Marketingová komunikace a její součásti – úvodní seznamovací lekce
  • vymezení základních pojmů,
  • příklady fungování marketingových procesů v komerčních firmách
  • součásti procesu marketingové komunikace (od zadání k cílům a k dalším zadáním…), role marketingové komunikace v životě podniků
  • 2. Marketingové komunikační kanály
  • stará a nová „média“ a jejich možnosti
  • médium jako reklamní nosič
  • měření účinnosti, specifika
  • 3. „Reklamní média“ – outdoor, print, a ta ostatní
  • základní členění, přehled trhu
  • specifika reklamních nosičů, využití pro marketingovou komunikaci metriky, nové trendy
  • 4. „Nemediální“ média
  • Public Relations jako součást marketingové komunikace
  • event marketing
  • POP, POS, dárkové předměty
  • specifika reklamních nosičů, využití pro marketingovou komunikaci
  • metriky, nové trendy
  • ostatní (…)
  • 5. Média jako tržní subjekty – marketing médií (tištěná média)
  • přehled trhu specifika jednotlivých oblastí
  • médium jako reklamní nosič
  • měření účinnosti, specifika využití
  • 6. Média jako tržní subjekty – marketing médií (tradiční elektronická média)
  • přehled trhu specifika jednotlivých oblastí
  • médium jako reklamní nosič
  • měření účinnosti, specifika využití
  • 7. Média jako tržní subjekty – marketing médií (internet)
  • přehled trhu specifika jednotlivých oblastí
  • médium jako reklamní nosič (bannery, PPC, zpětné odkazy)
  • měření účinnosti, specifika využití
  • nové trendy
  • 8. Host: šéf marketingu významného titulu resp. vydavatele
  • úvodní slovo
  • diskuze
  • 9. Jiný pohled na komunikaci
  • ATL, BTL, PR, mediální mix
  • mediální agentury
  • modely marketingové komunikace
  • 10. Host: šéf komunikace významné komerční firmy
  • úvodní slovo
  • diskuze
  • 11. Komunikační plán
  • proces tvorby komunikačního plánu situace – zadání – schválení – realizace – zpětná vazba – (ne)dosažení cíle
  • 12. Workshop
  • závěrečné shrnutí, návrh komunikačního plánu pro vybranou aktivitu
  • 13. Závěr
  • vyhodnocení
Literature
  • FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2009, 195 s. ISBN 9788024726786. info
Teaching methods (in Czech)
seminář + workshop
Assessment methods (in Czech)
odevzdání zadaných úkolů, prokázání základních znalostí z kurzu při závěrečném kolokviu
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is also listed under the following terms Spring 2011.
  • Enrolment Statistics (Spring 2010, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2010/ZUR375