FSS:ZUR709 Mediální projekt - Informace o předmětu
ZUR709 Mediální projekt
Fakulta sociálních studiíjaro 2010
- Rozsah
- blokově. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc. (přednášející), Mgr. Pavel Sedláček (zástupce)
PhDr. Mgr. Zdeněk Havlíček (pomocník) - Garance
- prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová - Rozvrh
- Pá 26. 2. 12:00–13:40 U32, Pá 9. 4. 12:00–13:40 U32, Pá 14. 5. 12:00–13:40 U32
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurs se zabývá problematikou vzniku a uplatnění mediálního mediálních projektů a produktů na nediálním trhu. Cílem kurzu je vyložit principy a pravidla, které řídí mediální trh a kterým podléhá proces budování mediálního projektu. Na konci tohoto kurzu bude student schopen pochopit problematiku vztahů formujících mediální projekty, mediální produkty a mediální trh. Dále budou schopni vytvořit vlastní mediální projekt, schopný uplatnit se na mediálním trhu.
- Osnova
- 1. setkání: Média a kultura. Teorie společenské organizace.
- 2. setkání: Roviny masové komunikace. Funkcionalistická teorie médií a společnosti. Funkce masových médií.
- 3. setkání: Mediální podnikání a mediální průmysl. Mediální trh.
- 4. setkání: Mediální organizace. Média veřejné služby a soukromá média. Vlastník a provozovatel médií. Politika médií.
- 5. setkání: Mediální marketing. Financování médií.
- 6. setkání: Preprodukční, produkční a postprodukční mediální systémy.
- 7. setkání: Typy mediálních produktů (žánry a formáty). Struktura a deskripce mediálního produktu. Reprezentace, stereotypy, narativní struktury, komunikační strategie.
- 8. setkání: Mediované obsahy a obsahová analýza mediálního produktu.
- 9. setkání: Mediální projekt a jeho realizační tým. Cílová konzumentská skupina. Proces vzniku mediálního projektu a výroba mediálního produktu.
- 10. setkání: Financování mediálních projektů. Grantové agentury a nadace a jejich politika. Fundraising.
- 11. setkání: Prodej a distribuce mediálních projektů a produktů. Medializace mediálního projektu a produktu.
- 12. setkání: Obhajoba a evaluace mediálního projektu.
- 13. setkání: Závěrečné hodnocení kurzu.
- Literatura
- Branston, Gill – Stafford, Roy: The Media Student’s Book. 2nd Ed. London, New York: Routledge, 1999.
- DeFleur, Melvin L. – Ballová-Rokeachová, Sandra J. (1996): Teorie masové komunikace. Praha: Univerzita Karlova.
- Jirák, Jan – Köpplová, Barbara: Média a společnost. Praha: Portál, 2003.
- McQuail, Denis: Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 1999.
- Metody hodnocení
- přednášky, čtyři dílčí písemné úkoly, seminární práce - mediální projekt, písemný text
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2010/ZUR709