FSS:PSY518 Conduct disorders in Education - Course Information
PSY518 Conduct disorders in Education practise
Faculty of Social StudiesSpring 2011
- Extent and Intensity
- 0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Barbora Nová (lecturer), Mgr. Jana Kostínková, Ph.D. (deputy)
Mgr. Jana Kostínková, Ph.D. (assistant) - Guaranteed by
- PhDr. Barbora Nová
Department of Psychology – Faculty of Social Studies - Timetable
- Thu 31. 3. 8:00–15:40 U34, Fri 1. 4. 8:00–15:40 U34
- Prerequisites (in Czech)
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů. Předmět si smí zapsat nejvýše 15 studentů Momentální stav registrace a zápisu: Jiné omezení: Předmět se otevře při minimálním počtu 10ti studentů
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Psychology (programme FSS, N-PS)
- Course objectives (in Czech)
- Přednáška a seminář je věnován vybraným tématům z oblasti školní psychologie a praxe. V přednáškách se budeme věnovat aktuálnímu stavu péče o děti a adolescenty u nás i v zahraničí. Dále probereme diagnostické metody a možnosti terapeutické práce s dětmi a adolescenty s poruchami chování. Témata budou presentována na konkrétních kasuistických případech a doplněny teoretickými vstupy. Bude se pracovat také v krátkých cvičeních a diskusních skupinkách.Od studentů a studentek se očekává aktivní zapojení do pracovních skupin, diskusí a prezentace své seminární práce.
- Syllabus
- 1. Poruchy chování: definice, klinický pohled, agrese jako průvodní jev poruchy chování, komorbidita psychických poruch, normalita versus patologie, 2. Poruchy chování z pohledu ontogenetického vývoje: Období dětsví, adolescence. 3. Etiologie a patogeneze poruchy chování: prediktory poruchy chování, individuální rizikové faktory, sociální kontext, protektivní faktory, faktory a terapie. 4. Terapie: mechanismy terapeutického procesu, motivace, změna chování, teorie odlišných druhů sociální pomoci a nátlaku, vztah mezi klientem a terapeutem, Gestaltterapie u dětí a adolescentů, specifika terapie dětí a adolescentů s poruchami chování, rozdíl mezi GT, KBT a Dynamickou terapií. 5. Preventivní péče v SVP a pohled do zahraničí: Středisko výchovné péče, ústavní výchova, prevence poruch chování v zahraničí, principy efektivní komunitní prevence.
- Teaching methods (in Czech)
- Teoretická příprava, praktika, praxe v terénu.
- Assessment methods (in Czech)
- Seminární práce (nutnost konzultace před odevzdáním), kolokvium.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually. - Listed among pre-requisites of other courses
- Enrolment Statistics (Spring 2011, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2011/PSY518