FSS:ZUR370a Radio R - Course Information
ZUR370a Radio R
Faculty of Social StudiesSpring 2014
- Extent and Intensity
- 0/4. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. MgA. Jan Motal, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies
Contact Person: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Supplier department: Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies - Prerequisites (in Czech)
- SOUHLAS
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Media Studies and Journalism (programme FSS, B-HE) (2)
- Media Studies and Journalism (programme FSS, B-HS)
- Media Studies and Journalism (programme FSS, B-HS, specialization Digital Media)
- Media Studies and Journalism (programme FSS, B-HS, specialization Media Studies)
- Media Studies and Journalism (programme FSS, B-HS, specialization Journalism)
- Media Studies and Journalism (programme FSS, B-KS) (3)
- Media Studies and Journalism (programme FSS, B-KS, specialization Digital Media) (2)
- Media Studies and Journalism (programme FSS, B-KS, specialization Media Studies) (2)
- Media Studies and Journalism (programme FSS, B-KS, specialization Journalism) (2)
- Media Studies and Journalism (programme FSS, B-MS) (2)
- Media Studies and Journalism (programme FSS, B-PL) (2)
- Media Studies and Journalism (programme FSS, B-PS) (2)
- Media Studies and Journalism (programme FSS, B-SO) (2)
- Media Studies and Journalism (programme FSS, B-SP) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Kurz je zaměřen na osvojení praktických dovedností rozhlasové práce v prostředí studentského média Radio R. Studenti a studentky po domluvě s vedením rádia participují na již existujícím pořadu či samostatně moderují, podílí se na propagační kampani nebo připravují kulturní či společenskou akci média. Na základě této zkušenosti jsou pod vedením zkušenějších kolegů a lektora na závěr schopni orientovat se v základech organizace rozhlasové práce, získají základní technické dovednosti nezbytné k činnosti v médiu a osvojí si potřebné specifické dovednosti podle zvoleného projektu.
- Literature
- OSVALDOVÁ, Barbora and Jan HALADA. Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. 3., rozš. vyd. Praha: Libri, 2007, 263 s. ISBN 9788072772667. info
- BOYD, Andrew. Příručka pro novináře : zpravodajství v rozhlase a televizi. Praha: Centrum nezávislé žurnalistiky, 1995, 163 s. info
- MARŠÍK, Josef. Úvod do teorie rozhlasového programu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1995, 106 s. ISBN 8071840130. info
- Teaching methods
- Project, class discussion
- Assessment methods
- Final project and essay
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course is taught each semester.
- Enrolment Statistics (Spring 2014, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2014/ZUR370a