ENS261 Základy práce v NNO

Fakulta sociálních studií
jaro 2018
Rozsah
2/0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Bc. Petr Machálek (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Bohuslav Binka, Ph.D.
Katedra environmentálních studií – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Veronika Išová
Dodavatelské pracoviště: Katedra environmentálních studií – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
Pá 6. 4. 9:45–13:00 U32, Pá 20. 4. 9:45–13:00 U32, Pá 27. 4. 9:45–13:00 U32
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 27 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/27, pouze zareg.: 0/27, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/27
Mateřské obory/plány
předmět má 20 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Kurz seznámí studenty s nejdůležitějšími aspekty práce v NNO. Student získá přehled o plánování, vedení a evaluaci veřejných kampaní, a to prostřednictvím praktických cvičení a případových studií. Dále student získá kompetence potřebné pro komunikaci s médií a přehled o PR metodách používaných v nevládním sektoru. Poslední důležitou kompetencí získanou v rámci kurzu bude schopnost vést dobrovolníky v rámci práce v sektoru NNO.
Osnova
  • Základní pojmy využívané v práci v NNO.
  • Základy práce v plánování, vedení a evaluaci veřejných kampaní v NNO.
  • Praktický nácvik plánování veřejné kampaně v NNO.
  • Základy práce s médii v NNO.
  • Praktický nácvik mediální komunikace konkrétní kampaně.
  • Přehledová lekce o PR metodách v nevládním sektoru.
  • Praktický nácvik PR u konkrétní organizace NNO.
  • Strategické plánování v NNO.
  • Praktická ukázka strategického plánování v NNO.
  • Závěrečná diskuse, zkouška.
Literatura
    doporučená literatura
  • MACHÁLEK, Petr a Jitka NESRSTOVÁ. Základy fundraisingu a projektového managementu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 111 s. ISBN 978-80-210-5518-6. info
  • HYÁNEK, Vladimír. Budování organizační struktury NNO v ČR. In Škarabelová, Simona a kol.: Když se řekne nezisková organizace. MU Brno, 2002, s. 70-75. ISBN80-210-3031-3 . 2002, 6 s. ISBN 80-210-3031-3. info
Výukové metody
Skupinová odborná diskuse, teorietická příprava, praktické nácviky mediální komunikace, praktický nácvik plánování veřejné kampaně, praktický nácvik strategického plánování.
Metody hodnocení
Seminární práce, písemný test.
Informace učitele


Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2019.