FSS:SPPd0021 První verze stati - Informace o předmětu
SPPd0021 První verze povinné stati
Fakulta sociálních studiíjaro 2022
- Rozsah
- 0/0/0. 10 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Libor Musil, CSc. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Libor Musil, CSc.
Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Vypracovat koncepci akademické stati ke klíčovému konceptu disertace
- Výstupy z učení
- Schopnost koncipovat akademickou stať ke klíčovému konceptu disertace; koncepce povinné akademické stati ke klíčovému konceptu disertace (viz SPP010); koncepce kapitoly disertace o teoriích klíčového konceptu disertace
- Osnova
- aplikační a teoretický problém; výzkumná otázka o relevantních teoriích předmětu disertačního zkoumání; konceptualizace výzkumné otázky, která umožňuje komparovat a typologicky uspořádat relevantní teorie předmětu disertačního zkoumání; metodika zkoumání relevantních teorií předmětu disertačního zkoumání; koncepce interpretace zjištění o relevantních teoriích předmětu disertačního zkoumání; koncepce zodpovězení výzkumné otázky o relevantních teoriích předmětu disertačního zkoumání
- Literatura
- doporučená literatura
- SCHUTT, R. K. (2009) Investigating the Social World. Thousand Oaks, California: Pine Forge Press.
- WACKER, J. (1998) A definition of theory: research guidelines for different theory-building research methods in operations management. Journal of Operations Management, 16, 361-385.
- GOPNIK, A., MELTZOFF, A. (1997) Words, Thoughts, and Theories. Cambridge: MIT Press.
- ABEND, G. 2008. The Meaning of Theory. Sociological Theory. 26(2), 173-199.
- FLOWER, L. (1989) Cognition, Context, and Theory Building. In: College Composition and Communication. 40(3):282-311. National Council of Teachers of English.
- HALVORSON, H. (2012) What Scientific Theories Could Not Be. In: Philosophy of Science. 79(2):183-206; The University of Chicago Press.
- Výukové metody
- zkoumání teorií; samostudium; výklad a konzultace učitele předmětu k jednotlivým krokům přípravy koncepce akademické stati ke klíčovému konceptu disertace (viz výše osnova); recenze koncepce akademické stati ke klíčovému konceptu disertace od jiného studenta téhož předmětu
- Metody hodnocení
- zpětná vazba učitele předmětu k jednotlivým krokům přípravy koncepce akademické stati ke klíčovému konceptu disertace (viz výše osnova)
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2022/SPPd0021