FSS:PSYn4550 Child and Adolescent Therapy - Course Information
PSYn4550 Child and Adolescent Psychotherapy
Faculty of Social StudiesSpring 2023
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. David Macek, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. David Macek, Ph.D.
Department of Psychology – Faculty of Social Studies
Supplier department: Department of Psychology – Faculty of Social Studies - Timetable
- Mon 10:00–11:40 M117
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 24 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 5/24, only registered: 0/24, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/24 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Psychology (programme FSS, N-PS)
- Psychology (programme FSS, N-PSY)
- Psychotherapeutic Studies (programme FSS, N-PS)
- Course objectives (in Czech)
- Kurz je určen budoucím zájemcům o psychoterapeutickou práci s dětmi a dospívajícími. Absolventi kurzu získají základní teoretické ukotvení pro orientaci v tématu, stejně jako k specificky k různých aspektům terapie. Získají také praktickou zkušenost s využitím technik a náhled do praxe prostřednictvím kazuistických cvičení.
- Learning outcomes (in Czech)
- Studenti po absolvování předmětu získají: - teoretický základ k terapeutické práci s dětmi a dospívajícími - repertoár technik včetně potenciálního využití pro budoucí praxi - vhled do vlastního prožívání kontaktu s dětmi - schopnost teoretické formulace plánů, cíle a průběhu terapie dítěte
- Syllabus (in Czech)
- Psychoterapie dětí a dospívajících v kontextu vývojových teorií. Vývojový a růstový charakter terapie. Rozdílné (a společné) prvky terapeutických směrů. Vliv kontextu organizací a zařízení na pojetí terapie. Počátek práce, kontrakt se zákonnými zástupci.
- Počátek práce s dítětem. První setkání, navození a význam důvěry a bezpečí v terapii. Práce s kontaktem.
- Vztah jako klíčový prvek. Navození a udržení vztahu, význam vztahu pro terapeutickou práci. Teorie ranné vztahové vazby a její význam v terapii.
- Hra. Role hry ve vývoji jedince a v terapii aneb "k čemu mému dítěti je, že si u vás hraje?"
- Emoce. Exprese emocí v terapii a její význam. Práce se vztekem, smutkem, strachem (i radostí :-) ).
- Projekce, projektivní techniky, jejich význam a úloha.
- Práce s terapeutickým pískovištěm.
- Práce s tělem, práce se smysly, imaginace.
- Podpora péče o sebe, vnitřní zdroje.
- Specifika terapie s dospívajícími, vývojový kontext, práce se sebepojetím
- Teaching methods (in Czech)
- Teoretické přednášky, přednášení kazuistik, samostatná práce ve skupinkách, nácviky technik
- Assessment methods (in Czech)
- V průběhu semestru student vypracuje dva průběžné úkoly, které budou bodově hodnoceny. Předmět je ukončen závěrečnou zkouškou ve formě testu. Celková známka bude vycházet ze součtu hodnocení průběžných úkolů a hodnocení testu.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2023, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2023/PSYn4550