FSS:SPRb1115 Praxe II - Informace o předmětu
SPRb1115 Odborná praxe a supervize II, individuální
Fakulta sociálních studiíjaro 2024
- Rozsah
- 1/1/8. Celkem 104 hodin praxí. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Zdeňka Dohnalová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. et Mgr. Zdeňka Dohnalová, Ph.D.
Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SPRb1115/SkupinaA: Út 8:00–9:40 U33, Z. Dohnalová
SPRb1115/SkupinaB: Rozvrh nebyl do ISu vložen. Z. Dohnalová
SPRb1115/SkupinaC: Rozvrh nebyl do ISu vložen. Z. Dohnalová - Předpoklady
- ( SPRb1113 Praxe I ) && SOUHLAS
(SPR113) && souhlas - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 26/50, pouze zareg.: 0/50 - Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurz je vyučován na bakalářském stupni. Úlohou supervizního semináře je uvést studenty do výkonu jejich praxí. Hlavním cílem je seznámení se s Eganovým modelem řešení problémů a trénování komunikačních schopností a dovedností. Supervizní seminář poskytuje možnost konfrontovat praktické problémy, které studenti zažívají během praxí, s jejich teoretickým vysvětlením. Obsahem jednotlivých seminářů je především reflexe podmínek výkonu sociální práce, rozbor příkladů z praxe, sdílení vlastních zkušeností a trénování základních komunikačních schopností a dovedeností.
- Výstupy z učení
- teoretická znalost supervize; praktická zkušenost se supervizí
- Osnova
- Supervize - definice, funkce, formy Supervize v sociální práci Eganův model řešení problémů Burn out syndrom Verbální komunikace Neverbální komunikace
- Literatura
- povinná literatura
- HAVRDOVÁ, Zuzana a Martin HAJNÝ. Praktická supervize : průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery a příjemce supervize. Praha: Galén, 2008, 213 s. ISBN 9788072625321. info
- NEČASOVÁ, Mirka. Využití supervize v pomáhajících profesích na příkladu sociální práce. In KNOTOVÁ, Dana, Lenka HLOUŠKOVÁ a Kateřina PEVNÁ. Trendy v přípravě pedagogických pracovníků. 1. vydání. Brno: Konvoj, 2007, s. 165 - 169, 4 s. ISBN 978-80-7302-133-7. info
- TSUI, Ming-sum. Social work supervision : contexts and concepts. Thousand Oaks, Calif.: SAGE Publications, 2005, xviii, 178. ISBN 0761917675. URL info
- HAVRDOVÁ, Zuzana. Kompetence v praxi sociální práce :metodická příručka pro učitele a supervizory v sociální práci. Praha: Osmium, vydavatelství a nakladatelství, 1999, 167 s. ISBN 80-902081-8-5. info
- doporučená literatura
- NAVRÁTIL, Pavel, Libor MUSIL, Jitka NAVRÁTILOVÁ a Monika ŠIŠLÁKOVÁ. Odborná praxe a supervize: hledání příkladů dobré praxe. 2007. URL info
- HAWKINS, Peter a Robin SHOHET. Supervize v pomáhajících profesích. Translated by Helena Hartlová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 202 s. ISBN 8071787159. info
- Výukové metody
- přednáška, skupinová diskuse
- Metody hodnocení
- diskuse ve skupině, závěrečná individuální supervize
- Informace učitele
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- SPRb1116 Odborná praxe a supervize III, skupinová
(SPRb1115) && !now(SPRb1117) && souhlas - SPRb1117 Odborná praxe a supervize III, komunitní
(SPRb1115) && !now(SPRb1116)
- SPRb1116 Odborná praxe a supervize III, skupinová
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2024/SPRb1115