FSS:CJVS402 Španělština pro sociální studi - Informace o předmětu
CJVS402 Španělština pro sociální studia II
Fakulta sociálních studiíjaro 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Jitka Žváčková (přednášející)
Mgr. Dana Plíšková (pomocník)
Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Jitka Žváčková
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Bc. Klára Hanzlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání - Předpoklady
- ((FAKULTA(FSS)&&TYP_STUDIA(MN))||(OBOR(MUSFSS)))
Curso destinado a los estudiantes de la Facultad de Ciencias Sociales. Nivel mínimo del español B1+/B2 según el MCER. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 5 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/5, pouze zareg.: 0/5, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/5
Jiné omezení: Při zápisu do tohoto kurzu mají přednost studenti, kteří absolvovali CJVS401. - Cíle předmětu
- Desarrollar las habilidades académicas y el lenguaje profesional orientado a los estudiantes de la Facultad de Ciencias Sociales; alcanzando el nivel B2 de competencia según el MCER.
- Výstupy z učení
- El alumno podrá: - exponer una breve presentación académica sobre un tema de su campo de estudios y llevar un debate académico - escribir el resumen de una presentación y de un texto sobre temas específicos - escribir el texto argumentativo sobre un tema polémico
- Osnova
- Sociedad actual de los países hispanohablantes.
- Temas actuales de la sociedad.
- Literatura
- Ferrer Peńarada, C. et al.: Habla y opina, Edika, Brno, 2014, ISBN 978-80-266-0450-1
- BARALO, M., GENIS PEDRA, M.: vocabulario B2. Anaya ELE, 2012. ISBN: 8467813695
- Martínez Díaz, N.: Historia de América Latina, SGEL, 2006, ISBN: 9788471436436
- López Moreno, C.: España contemporánea, SGEL, Madrid, 2005, ISBN: 9788497781862
- HALPERIN DONGHI, T.: Historia contemporánea de América Latina, Alianza Editorial, 2004, ISBN: 9788420635156
- Výukové metody
- Presentaciones, debates, trabajo con materiales auténticos y textos especializados, trabajo en grupos, debates, aprendizaje autónomo con materiales en-línea.
- Metody hodnocení
- Předmět je hodnocen metodou portfoliového hodnocení, jež spočívá ve formativní zpětné vazbě k průběžně odevzdávané práci a dílčích výstupů sestávájících kromě jiného z akademické prezentace odborného tématu, abstraktu, resumé videa a argumentativního textu.
Participación activa a lo largo del curso (80% de asistencia).
Trabajos parciales a lo largo del semestre: formulario de autoevaluación,
dos textos argumentativos acerca de los temas tratados en clase;
resumen de una videoconferencia;
noticia presentada en clase; resumen de un artículo.
glosario privado.
texto de autoreflexión
Pokud student nesplní průběžné úkoly a nenaplní požadavky v průběhu semestrální výuky dle pokynů vyučujícího, vyučující zaznamená do IS MU hodnocení „X“. Toto hodnocení znemožňuje studentovi přihlášení k ukončení předmětu; ukončením předmětu je: prezentace na akademické téma, resumé přednášky, abstrakt, esej na společenské téma. Prezentace odborného tématu může probíhat prezenčně či distančně v souladu s aktuální epidemiologickou situací a nařízení vlády ČR. - Vyučovací jazyk
- Španělština
- Informace učitele
- Výuka probíhá pravidelně, každý týden, dle platného rozvrhu na daný semestr.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2025/CJVS402