MV711Zk Introduction to Marketing

Faculty of Law
Autumn 2005
Extent and Intensity
1/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Ing. Jiří Blažek, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. Jiří Blažek, CSc.
Department of Financial Law and Economics – Faculty of Law
Contact Person: Bc. Martina Crhová
Timetable
Mon 19. 9. to Sat 17. 12. each even Thursday 18:15–19:45 038
Prerequisites (in Czech)
NOW_LIMIT( MV711Z Marketing-sem. ) || MV711Z Marketing-sem.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
  • Law (programme PrF, M-PPV) (2)
Course objectives (in Czech)
Předmět si klade za cíl seznámit posluchače se základy marketingové analýzy a marketingového řízení. Kurs klade důraz i na zvládnutí praktických marketingových postupů.
Syllabus (in Czech)
  • Marketing a trh. Základní pojmy a kategorie. Tvorba marketingové filozofie. Marketingové řízení firmy. Informační systém - základ marketingového řízení. Marketingový výzkum trhu. Marketingový mix. Výrobek a životní cyklus. Cena a cenová strategie firmy. Distribuce výrobků. Komunikace a stimulování prodeje. Organizace marketingového řízení firmy. Mezinárodní marketing.
Literature
  • Marketing, management :analýza, plánování, realizace a kontrola. Edited by Philip Kotler - Václav Dolanský. 3. dopl. a uprav. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1997, 789 s. ISBN 80-85605-08-2. info
Assessment methods (in Czech)
Požadavky udělení zápočtu: docházka, test, seminární práce. Zkouška probíhá formou písemného testu.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
Listed among pre-requisites of other courses
The course is also listed under the following terms Autumn 1999, Autumn 2000, Autumn 2001, Autumn 2002, Autumn 2003, Autumn 2004.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/law/autumn2005/MV711Zk