PrF:MV711Zk Marketing - Course Information
MV711Zk Introduction to Marketing
Faculty of LawAutumn 2005
- Extent and Intensity
- 1/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Jiří Blažek, CSc. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Ing. Jiří Blažek, CSc.
Department of Financial Law and Economics – Faculty of Law
Contact Person: Bc. Martina Crhová - Timetable
- Mon 19. 9. to Sat 17. 12. each even Thursday 18:15–19:45 038
- Prerequisites (in Czech)
- NOW_LIMIT( MV711Z Marketing-sem. ) || MV711Z Marketing-sem.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Law (programme PrF, M-PPV) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět si klade za cíl seznámit posluchače se základy marketingové analýzy a marketingového řízení. Kurs klade důraz i na zvládnutí praktických marketingových postupů.
- Syllabus (in Czech)
- Marketing a trh. Základní pojmy a kategorie. Tvorba marketingové filozofie. Marketingové řízení firmy. Informační systém - základ marketingového řízení. Marketingový výzkum trhu. Marketingový mix. Výrobek a životní cyklus. Cena a cenová strategie firmy. Distribuce výrobků. Komunikace a stimulování prodeje. Organizace marketingového řízení firmy. Mezinárodní marketing.
- Literature
- Marketing, management :analýza, plánování, realizace a kontrola. Edited by Philip Kotler - Václav Dolanský. 3. dopl. a uprav. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1997, 789 s. ISBN 80-85605-08-2. info
- Assessment methods (in Czech)
- Požadavky udělení zápočtu: docházka, test, seminární práce. Zkouška probíhá formou písemného testu.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
- Listed among pre-requisites of other courses
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/law/autumn2005/MV711Zk