MV513Zk Legal Problems of Advertising

Faculty of Law
Autumn 2005
Extent and Intensity
0/2. 1 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
prof. JUDr. Petr Hajn, DrSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. JUDr. Petr Hajn, DrSc.
Department of Commercial Law – Faculty of Law
Contact Person: Bc. Martina Crhová
Prerequisites (in Czech)
NOW_LIMIT( MV513Z Advertising and Law ) || MV513Z Advertising and Law
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
  • Law (programme PrF, M-PPV) (2)
Course objectives
The legal regulation of Advertising in Czech Republik, case studies.
Syllabus
  • Advertising regulation and the private law. Advertising regulation and the public law. Non-legal regulation of the advertising.
Literature
  • Eliáš, K., Bejček, J., Hajn, P., Ježek, J. a kol.: Kurs obchodního práva, Obecná část, Soutěžní právo, 3. vydání, C.H. Beck, Praha 2002, partie o nekalé soutěži
  • Winter, F.: Reklama a právo, Orac, Praha 2001
  • Hajn, P.: Soutěžní chování a právo proti nekalé soutěži, MU, Brno 2000
  • Články v odborných časopisech - upřesnění bude provedeno v průběhu seminární výuky.
Assessment methods (in Czech)
Výuka seminární - řešení praktických situací. Zkouška je ústní.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Dvě seminární skupiny po 25 studentech
The course is also listed under the following terms Autumn 1999, Autumn 2000, Autumn 2001, Autumn 2002, Autumn 2003, Autumn 2004.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/law/autumn2005/MV513Zk