PrF:MV513K Advertising and Law - Course Information
MV513K Legal Problems of Advertising
Faculty of LawAutumn 2012
- Extent and Intensity
- 1/1. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- prof. JUDr. Petr Hajn, DrSc. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- prof. JUDr. Petr Hajn, DrSc.
Department of Commercial Law – Faculty of Law
Contact Person: Vladimíra Vraná
Supplier department: Department of Commercial Law – Faculty of Law - Timetable
- Mon 24. 9. to Fri 21. 12. each even Thursday 15:05–16:35 030
- Timetable of Seminar Groups:
MV513K/02: No timetable has been entered into IS. P. Hajn - Prerequisites (in Czech)
- ! MV513Zk Advertising and Law
Absolventi budou seznámení s právním rámcem reklamy (viz jednotlivá témata v osnově). Na základě tohoto integrafovaného postupu, který zahrnuje civilněprávní i veřejnoprávní regulaci reklamy, budou schopni posoudit soulad reklamy s právem. Budou připraveni sami se podílet na tvorbě marketingových opatření. Budou připraveni na činnost v orgánech regulace reklamy. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 25 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/25, only registered: 0/25 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Law (programme PrF, M-PPV) (2)
- Course objectives
- The graduates will be informed about the legal framework of the advertising (see the topics). The integrated approach containing civil and public law regulation of the advertising will allow the adequte evaluation of the advertisement. The graduates will be able to cooperate by preparing the marketing campaigns. The graduates will be preparated in the offices for regulation of advertising.
- Syllabus
- 1. Law on Advertising
- 2. Advertising and EC Treaty, Advertising and the Unfair Commercial Practices Directive
- 3. Advertising and Protection of Personality
- 4. Advertising and Copyright Act
- 5. Private and Public Enforcement of Law on Advertising
- 6. New Methods of Marketing (Buzzy Marketing, Guerilla Marketing, Product Placement) and Law
- Literature
- Články v odborných časopisech - upřesnění bude provedeno v průběhu seminární výuky.
- Články v odborných časopisech
- Náhradní obsah: Eliáš, K., Bejček, J., Hajn, P., Ježek, J. a kol.: Kurs obchodního práva, Obecná část, Soutěžní právo, 5. vydání, C.H. Beck, 2007, partie o nekalé soutěži
- Hajn, P. Právo proti nekalé soutěži v Evropské unii a České republice, In Hurdík, Fiala, Selucká (Eds.) Evropský kontext vývoje českého práva po roce 2004, Masarykova univerzita, Brno 2006
- WINTER, Filip. Reklama a právo. 1. vyd. Praha: Orac, 2001, 143 s. ISBN 80-86199-31-2. info
- HAJN, Petr. Soutěžní chování a právo proti nekalé soutěži. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2000, 329 s. ISBN 8021022825. info
- Teaching methods
- case method; the answers to the questions pose by the lecturer; observation of the advertising in the praktice doing by the students, discussion
- Assessment methods
- Case study homeworks, finding (by sociological methods) examples of advertising in the everyday life. Evaluation will be based on the creativity of solutions on representative character of examples
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Autumn 2012, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/law/autumn2012/MV513K