MVV93K Videoherní právo

Právnická fakulta
jaro 2022
Rozsah
0/1/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
JUDr. Ing. František Kasl, Ph.D. (cvičící)
JUDr. Pavel Loutocký, Ph.D., BA (Hons) (cvičící)
doc. JUDr. Matěj Myška, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Ondřej Woznica (cvičící)
Garance
doc. JUDr. Matěj Myška, Ph.D.
Ústav práva a technologií – Právnická fakulta
Kontaktní osoba: Tereza Buchalová
Dodavatelské pracoviště: Ústav práva a technologií – Právnická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MVV93K/01: Po 28. 2. až Pá 20. 5. každou sudou středu 12:00–13:40 030, M. Myška
Předpoklady
MP511Z Pr. duševního vlast. cv.
Předmět je určen především studentům magisterského studia oboru právo, u nichž se předpokládá znalost disciplín vyučovaných v 1.-5. semestru. Předpokládá se pokročilá znalost anglického jazyka, neboť studijní materiály jsou dostupné převážně v tomto jazyce.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 6/25, pouze zareg.: 1/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 1/25
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíle kurzu jsou:
představit videohry jako předmět právní regulace;
vysvětlit základy ochrany videoher právem duševního vlastnictví;
představit a vysvětlit obecné, jakož i specifické regulatorní otázky související s vývojem, ochranou, distribucí a používáním videoher.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu bude student schopen porozumět základním otázkám soukromoprávní regulace tvorby, ochrany, distribuce a užívání videoher a analyzovat a řešit právní problémy v diskutovaných oblastech.
Osnova
  • 1. Videohry, videoherní průmysl, e-sport jako předmět právní regulace, tvorba počítačových her
  • 2. Právo duševního vlastnictví - obecně – autorské právo, patentové právo, ochranné známky
  • 3. Právo duševního vlastnictví – speciální otázky – mody, streaming, let's play videa
  • 4. Vybrané regulatorní otázky – ochrana dětí a mladistvých, prvky hazardu ve videohrách (např. lootboxy), videohry z druhé ruky, prodej hráčských účtů
  • 5. Smluvní právo a vývoj a distribuce videoher
  • 6. E-sport – pojem a regulatorní otázky
Literatura
    doporučená literatura
  • GROSHEIDE, F. Willem; ROERDINK, Herwin; THOMAS, Karianne. Intellectual Property Protection for Video Games - a View From the European Union. Journal of International Commercial Law and Technology. Vol. 9, No. 1, 2014.
  • RUSSELL, James. “Pwnership”: Is copyright appropriately equipped to handle videogames? [online]. Uppsala, 2018, p. 9–41. Master Thesis. Uppsala University, Department of Law.
    neurčeno
  • Zdroje pro každý seminář budou dostupné v interaktivní osnově IS MUNI. / Students will receive readings for each seminar via the IS MUNI.
  • WOZNICA, Ondřej. Streaming Video Games: Copyright Aspects [online]. Brno, 2020, Master Thesis. Masaryk University, Faculty of Law.
Výukové metody
Semináře, e-learningová aplikace, samostudium, analýza judikatury
Metody hodnocení
K úspěšnému absolvování kurzu je nutné kumulativně splnit následující podmínky:
- Aktivní účast na seminářích (jedna absence povolena), předpokládá se četba zadaných zdrojů
- Úspěšné vypracování jedné eseje vztahující se k jednomu ze seminářů

ISP: K úspěšnému absolvování kurzu je nutné kumulativně splnit následující podmínky: - Úspěšné vypracování tří esejí vztahujících se k tématům seminářů
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.