PrF:MVV93K Videoherní právo - Informace o předmětu
MVV93K Videoherní právo
Právnická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/1/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- JUDr. Pavel Loutocký, Ph.D., BA (Hons) (cvičící)
doc. JUDr. Matěj Myška, Ph.D. (cvičící)
JUDr. Ing. František Kasl, Ph.D. (pomocník) - Garance
- doc. JUDr. Matěj Myška, Ph.D.
Ústav práva a technologií – Právnická fakulta
Kontaktní osoba: Tereza Buchalová
Dodavatelské pracoviště: Ústav práva a technologií – Právnická fakulta - Předpoklady
- MP511Zk Pr. duševního vlast.
Předmět je určen především studentům magisterského studia oboru právo, u nichž se předpokládá znalost disciplín vyučovaných v 1.-5. semestru. Předpokládá se pokročilá znalost anglického jazyka, neboť studijní materiály jsou dostupné převážně v tomto jazyce. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 3/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 3/25 - Mateřské obory/plány
- Právo a právní věda (program PrF, PR_)
- Právo (program PrF, M-PPV)
- Cíle předmětu
- Cíle kurzu jsou:
představit videohry jako předmět právní regulace;
vysvětlit základy ochrany videoher právem duševního vlastnictví;
představit a vysvětlit obecné, jakož i specifické regulatorní otázky související s vývojem, ochranou, distribucí a používáním videoher. - Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu bude student schopen porozumět základním otázkám soukromoprávní regulace tvorby, ochrany, distribuce a užívání videoher a analyzovat a řešit právní problémy v diskutovaných oblastech.
- Osnova
- 1. Videohry, videoherní průmysl, e-sport jako předmět právní regulace, tvorba počítačových her / Právo duševního vlastnictví - obecné otázky - autorské právo, patentové právo, ochranné známky
- 2. Právo duševního vlastnictví - speciální otázky – mody, streaming, let's play videa, streaming, videohry z druhé ruky
- 3. Vybrané regulatorní otázky videoher – kvalita SW, geoblocking, streamovací herní platformy, prodej hráčských účtů
- 4. Vybrané regulatorní otázky – ochrana dětí a mladistvých, prvky hazardu ve videohrách (např. lootboxy)
- 5. Vývoj a distribuce videoher - smluvní úprava
- 6. E-sport – pojem a regulatorní otázky
- Literatura
- doporučená literatura
- RUSSELL, James. “Pwnership”: Is copyright appropriately equipped to handle videogames? [online]. Uppsala, 2018, p. 9–41. Master Thesis. Uppsala University, Department of Law.
- WOZNICA, Ondřej. Streaming Video Games: Copyright Aspects [online]. Brno, 2020, Master Thesis. Masaryk University, Faculty of Law.
- GROSHEIDE, F. Willem; ROERDINK, Herwin; THOMAS, Karianne. Intellectual Property Protection for Video Games - a View From the European Union. Journal of International Commercial Law and Technology. Vol. 9, No. 1, 2014.
- neurčeno
- Zdroje pro každý seminář budou dostupné v interaktivní osnově IS MUNI. / Students will receive readings for each seminar via the IS MUNI.
- Výukové metody
- Semináře, e-learning, samostudium, analýza judikatury
- Metody hodnocení
- K úspěšnému absolvování kurzu je nutné kumulativně splnit následující podmínky:
- Aktivní účast na seminářích (jedna absence povolena), předpokládá se četba zadaných zdrojů a jejich následná kritická diskuze na seminářích
- Zpracování jedné eseje vztahující se k tématu jednoho ze seminářů (v průběhu semestru je nutno odevzdat koncept eseje, ke kterému je poskytnuta zpětná vazba) - hodnocení OK/NOK
ISP: K úspěšnému absolvování kurzu je nutné kumulativně následující podmínky:
- Zpracování tří esejí vztahujících se k tématům seminářů (v průběhu semestru je nutno odevzdat koncept esejí, ke kterým je poskytnuta zpětná vazba) - hodnocení OK/NOK - Konzultace s garantem předmětu - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/law/jaro2025/MVV93K