LF:BKPL031p Psychology - Course Information
BKPL031p Psychology
Faculty of MedicineAutumn 2000
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- PhDr. Jana Severová, CSc. (lecturer), prof. MUDr. Jarmila Siegelová, DrSc. (deputy)
- Guaranteed by
- PhDr. Jana Severová, CSc.
First Department Pediatric Internal Medicine – Institutions shared with the Faculty Hospital Brno (paediatric medicine) – Faculty of Medicine
Contact Person: Mgr. Leona Dunklerová - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Optics and Optometry (programme LF, B-SZ)
- Human Nutrition (programme LF, B-SZ)
- Syllabus (in Czech)
- DEFINICE: Sociální psychologie je speciální psychologická discplína zabývající se vlivem sociálních faktorů na psychiku člověka a její vývoj a utváření v sociálních vztazích a procesech, a to jak v normě, tak i patologii. 1. Definice oboru, dělení psychologických věd a předmět psychologie. Metody psychologického zkoumání. 2. Poznávací procesy a motivace lidského chování, jejich charakteristiky a změny pod vlivem sociálních faktorů. 3. Osbnost pacienta a osobnost zdravotnického pracovníka, prvky vlivu zdravotnického prostředí na pacienty a zdravotníky. 4. Sociální komunikace a specifika komunikace ve zdravotnictví.Vhodné a nevhodné styly, chyby a omyly v komunikaci zdravotníka a pacienta. 5. Asertivita a její praktické využití v jednání a komunikaci ve zdravotnictví. 6. Sociální skupina, její typy a struktura.. Atmosféra ve skupině a její utváření psychologickými prostředky. 7. Vedení skupiny, typy vedoucího pracovníka a jeho předpoklady 8. Psychologie obchodu - definice, předmět. 9. Trh a typy spotřebního chování. 10. Typologie spotřebitelea typy osobnosti prodávajících a nároky profese na něj kladené. 11. Psychologie prodejního procesu - postup při prodeji, metody přesvědčování. 12. Výrobce zboží a jeho vazba na trh. 13. Psychologie propagace a reklamy - cíle, způsob vlivu a různé formy reklamních prostředků. 14. Psychologie zboží a módy. 15. Psychologie tvorby cen.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week. - Listed among pre-requisites of other courses
- Enrolment Statistics (Autumn 2000, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/med/autumn2000/BKPL031p