LF:KBOMII Odborný modul II - Course Information
KBOMII Odborný modul II
Faculty of MedicineAutumn 2016
- Extent and Intensity
- 0/0. 20 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- RNDr. Miroslava Beňovská, Ph.D. (lecturer)
RNDr. Ludmila Bourková (lecturer)
MUDr. Dana Bučková, Ph.D. (lecturer)
doc. MUDr. Milan Dastych, CSc., MBA (lecturer)
Mgr. Jana Flášarová (lecturer)
Mgr. Jana Gottwaldová (lecturer)
RNDr. Alena Mikušková (lecturer)
Ing. Martina Podborská, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Ondřej Wiewiorka, Ph.D. (lecturer)
Iva Křípalová (assistant) - Guaranteed by
- doc. MUDr. Milan Dastych, CSc., MBA
Department of Laboratory Methods – Departments of Non-medical Branches – Faculty of Medicine
Contact Person: Michaela Gregorovičová
Supplier department: Department of Laboratory Methods – Departments of Non-medical Branches – Faculty of Medicine - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 30 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/30, only registered: 0/30 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Clinical Biochemistry (programme LF, C-CV)
- Laboratory Assistant - Clinical Biochemistry (programme LF, C-CV)
- Course objectives (in Czech)
- Absolvent/ka: zná fyzikální principy používané v laboratorní technice,; umí správně pracovat s přístrojovou technikou a přiblížit možnosti jejího využití,; poskytuje nové informace o výbavě klinických laboratoří se zaměřením na přístroje pro klinickou biochemii,; zná supervizi systém! POCT,; zná principy analytických technik a instrumentace.
- Syllabus (in Czech)
- Bezpečnost, kvalita, ISO 15189, SOP-technické; Laboratorní pomůcky a zařízení; Mimolaboratorní preanalytika; POCT; Zkušební test z témat Odborného modulu I.; LIS/NIS; elektronická žádanka, Centrifugy; Perianalytická automatizace; Základy mikroskopických technik; Optické metody; spektrofotometr ; Turbidimetr; nefelometr; fluorimetr; Chromatografie; TLC, LC; Chromatografie; HPLC, GC; Elektrochemické techniky; Osmometrie; Plamenová fotometrie; Suchá chemie; ISE; enzymové elektrody, mikročipy, mikroarray; Fluorimetrie; FPIA, Chemiluminiscence; MEIA; Analyzátory ABR a krevních plynů; Automatické biochemické analyzátory, typy kalibrace; Automatické biochemické analyzátory; Automatické biochemické analyzátory – video; AAS - plamenová a elektrotermická atomizace, ICP; Zkušební test z témat Odborného modulu I. – vyhodnocení; Instrumentace molekulrně-biologických technik; Instrumentace radioimunoanalýzy; Flow cytometrie; Elektroforetické separační techniky; Denzitometrie; reflexní fotometrie; Vertikální fotometrie; Technika suché krevní skvrny, Delfia; Analytické znaky metod, IKK, EKK; Hmotnostní spektrometrie; Automatické imunochemické analyzátory; Automatické analyzátory chemické a morfologické analyzy moči; Hematologické analyzátory
- Teaching methods (in Czech)
- Výukové metody teoretické části specializačního vzdělávání jsou primárně zaměřeny na poskytnutí současných poznatků v oblasti řízení a provozu klinických laboratoří s praktickou aplikací klinických, analytických a instrumentálních technologií a postupů. Výstupem z učení je schopnost zdravotního laboranta-specialisty využít nabyté znalosti a vědomosti pro praktickou činnost v laboratorním provozu. Důležitým výstupem je rovněž osvojení si pozitivního a aktivního přístupu k provozním, organizačním a technologickým změnám, které jsou pro obor Klinická biochemie typické. Základní formou výuky je přednáška provázená ppt-prezentacemi a komentovanými videosekvencemi. K probíraným tématům je rovněž vedena řízená diskuse s popisem řešení na mateřských pracovištích. Účastníci mají přístup k e-learningovému kurzu „Likvorologie“, který je součástí stejnojmenného předmětu bakalářského studia oboru Zdravotní laborant na LF MU. V přípravě je podobný formát pro problematiku morfologického vyšetření moče.
- Assessment methods (in Czech)
- Školitel pro teoretickou výuku vypracovává studijní plán a plán plnění praktických výkonů, které má účastník vzdělávání v průběhu přípravy absolvovat a průběžně prověřuje znalosti (vědomosti a dovednosti). Školitel pro praktickou část hodnotí zvládnutí výkonů stanovených vzdělávacím programem. Odborná praxe na odborných pracovištích probíhá pod vedením přiděleného školitele, který je zaměstnancem daného pracoviště, má specializovanou způsobilost v oboru a osvědčení k výkonu zdravotnického povolání bez odborného dohledu. Školitel odborné praxe potvrzuje splnění výkonu. Průběžné hodnocení školitelem: školitel pravidelně a průběžně prověřuje teoretické znalosti a praktické dovednosti účastníka specializačního vzdělávání. Do studijního průkazu zapisuje ukončení každého modulu a získaný počet kreditů. Průběžné hodnocení získaných teoretických znalostí je prováděno formou zkušebního testu vždy na začátku následujícího modulu specializačního vzdělávacího programu.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
- Enrolment Statistics (Autumn 2016, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/med/autumn2016/KBOMII