LF:BVED0311c Edukace v práci nutr.ter.-cv. - Informace o předmětu
BVED0311c Edukace v práci nutričního terapeuta - cvičení
Lékařská fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/1/0. 15. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Natália Beharková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Natália Beharková, Ph.D.
Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: MVDr. Halina Matějová
Dodavatelské pracoviště: Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta - Rozvrh
- Po 4. 11. 7:00–8:40 F01B1/309, Po 11. 11. 7:00–8:40 F01B1/309, Po 18. 11. 7:00–8:40 F01B1/309, Po 25. 11. 7:00–8:40 F01B1/309, Po 2. 12. 7:00–8:40 F01B1/309, Po 9. 12. 7:00–8:40 F01B1/309, Po 16. 12. 7:00–8:40 F01B1/309
- Předpoklady
- BVZP021p Základy pedagogiky - předn.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Nutriční terapeut (program LF, B-SZ)
- Nutriční terapie (program LF, B-NUT)
- Cíle předmětu
- Umožnit studentovi procvičit své znalosti a dovednosti, které získal v přednáškách daného předmětu v rámci modelových situací s přihlédnutím na studovaný program. Následně takto získané vědomosti a dovednosti prakticky zúročí ve své klinické praxi. Vypracování seminární práce zaměřené na problematiku edukace pacienta, případně rodinného příslušníka a její prezentace.
- Výstupy z učení
- Student je schopen posoudit pacienta/klienta a projektovat, realizovat, zhodnotit edukační proces u něho vzhledem k jeho věkovým i individuálním zvláštnostem. Student bude schopen po absolvování předmětu: - navrhnout edukační plán pro edukanta a aplikovat ho do praxe.
- Osnova
- Cvičení: Vypracování seminární práce a její prezentace zaměřenou na problematiku edukace pacienta, klienta, případně rodinného příslušníka.
- Literatura
- povinná literatura
- JUŘENÍKOVÁ, Petra. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2010, 77 stran. ISBN 9788024721712. info
- neurčeno
- PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2013, 483 s. ISBN 9788026204565. URL info
- PLEVOVÁ, Ilona a Regina SLOWIK. Komunikace s dětským pacientem. 1. vydání. Praha: Grada, 2010, 247 stran. ISBN 9788024729688. info
- MUŽÍK, Jaroslav. Řízení vzdělávacího procesu : andragogická didaktika. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2010, 323 s. ISBN 9788073575816. info
- PETŘKOVÁ, Anna a Rozália ČORNANIČOVÁ. Gerontagogika : úvod do teorie a praxe edukace seniorů. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004, 92 s. ISBN 8024408791. info
- Výukové metody
- cvičení
- Metody hodnocení
- Zápočet je udělen na základě: - 100% účasti ve cvičení, - vypracování edukačních materiálů na zvolené téma u zadané skupiny edukantů a praktická ukázky jeho použití (na základě požadované osnovy) - odevzdání seminární práce v písemné podobě a její zveřejnění na ISU. Struktura seminární práce je vložena v IS MU studijní materiály příslušného předmětu.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/podzim2019/BVED0311c