LF:MPSP081 Social Psychology - Course Information
MPSP081 Social Psychology
Faculty of MedicineSpring 2002
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Jaroslav Řezáč, CSc. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
Department of Psychology – Faculty of Education
Contact Person: Renata Buganová - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Health Sciences (programme LF, N-SZ, specialization Teaching Specialization Optics and Optometrics)
- Health Sciences (programme LF, N-SZ, specialization Teaching Specialization Human Alimentation)
- Syllabus (in Czech)
- SYLABUS PŘEDNÁŠEK ZE SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE A PSYCHOLOGIE OBCHODU PRO 2. ROČNÍK BAKALÁŘSKÉHO STUDIA LF MU ( Optometrie a Výživa člověka). DEFINICE: Sociální psychologie je speciální psychologická discplína zabývající se vlivem sociálních faktorů na psychiku člověka a její vývoj a utváření v sociálních vztazích a procesech, a to jak v normě, tak i patologii. 1. Definice oboru, dělení psychologických věd a předmět psychologie. Metody psychologického zkoumání.
- 2. Poznávací procesy a motivace lidského chování, jejich charakteristiky a změny pod vlivem sociálních faktorů.
- 3. Osbnost pacienta a osobnost zdravotnického pracovníka, prvky vlivu zdravotnického prostředí na pacienty a zdravotníky.
- 4. Sociální komunikace a specifika komunikace ve zdravotnictví.Vhodné a nevhodné styly, chyby a omyly v komunikaci zdravotníka a pacienta.
- 5. Asertivita a její praktické využití v jednání a komunikaci ve zdravotnictví.
- 6. Sociální skupina, její typy a struktura.. Atmosféra ve skupině a její utváření psychologickými prostředky.
- 7. Vedení skupiny, typy vedoucího pracovníka a jeho předpoklady
- 8. Psychologie obchodu - definice, předmět.
- 9. Trh a typy spotřebního chování.
- 10. Typologie spotřebitelea typy osobnosti prodávajících a nároky profese na něj kladené.
- 11. Psychologie prodejního procesu - postup při prodeji, metody přesvědčování.
- 12. Výrobce zboží a jeho vazba na trh.
- 13. Psychologie propagace a reklamy - cíle, způsob vlivu a různé formy reklamních prostředků.
- 14. Psychologie zboží a módy.
- 15. Psychologie tvorby cen.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Spring 2002, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/med/spring2002/MPSP081