LF:BVMA061p Marketing - př. - Informace o předmětu
BVMA061p Marketing - přednáška
Lékařská fakultajaro 2019
- Rozsah
- 1/0/0. 15. 1 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Ing. Pavla Marciánová, Ph.D. (přednášející), MVDr. Halina Matějová (zástupce)
- Garance
- doc. Ing. Pavla Marciánová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: MVDr. Halina Matějová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta - Rozvrh
- Út 19. 2. 7:30–10:00 A21/112, Út 26. 2. 7:30–10:00 A21/112, Út 5. 3. 7:30–10:00 A21/112, Út 12. 3. 7:30–10:00 A21/112, Út 19. 3. 7:30–10:00 A21/112, Út 26. 3. 7:30–10:00 A21/112, Út 2. 4. 7:30–10:00 A21/112, Út 9. 4. 7:30–10:00 A21/112, Út 16. 4. 7:30–10:00 A21/112, Út 23. 4. 7:30–10:00 A21/112
- Předpoklady
- BVEO0422p Ekonomika II - přednáška
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Nutriční terapeut (program LF, B-SZ)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvinout znalosti studentů v oblasti marketingu s hlavním důrazem na marketing uplatňovaný v potravinářství a zemích Evropské unie. Absolvováním předmětu student získá znalosti o aplikaci marketingových metod v potravinářství a osvojí si praktické postupy pro řešení konkrétních problémů.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu Marketing bude schopen student:
- samostatně zpracovat marketingový projekt zaměřený na marketingový popř. komunikační plán
- aplikovat teoretické poznatky z marketingu do praxe. - Osnova
- Základní marketingové pojmy, definice marketingu, definice trhu, směna, hlavní cíle marketingové činnosti Vývojová stádia marketingu, marketingové koncepce Strategické plánování, podnikatelský záměr, poslání podniku, metodické aspekty tvorby plánů, časové hledisko Marketingové prostředí podniku Vnější prostředí - nekontrolovatelné faktory (makroprostředí) Vnitřní prostředí - faktory částečně kontrolovatelné (mezoprostředí), faktory plně kontrolovatelné (mikroprostředí) Nabídka a poptávka, elasticita poptávky, odhad budoucí poptávky Marketingový mix Výrobek, inovace výrobků, životní cyklus výrobku, klasifikace výrobků Cena, funkce ceny, typy cen Distribuce výrobků, distribuční cesty, fyzická distribuce Komunikační mix - reklama, publicita, podpora prodeje, osobní prodej Marketingový výzkum, cíle, metody, zásady konstrukce dotazníku, prezentace Analýza konkurence, konkurenční strategie Chování zákazníků Marketing služeb Etika a etiketa podnikání
- Literatura
- Procházka, P. Marketing. Brno: MZLU,1993
- KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Edited by Tomáš Juppa, Translated by Štěpánka Collins - Viktor Faktor. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 9788024713595. info
- Marketing management. Edited by Philip Kotler. 10. rozšířené vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. ISBN 8024700166. info
- KOTLER, Philip. Marketing, management : analýza, plánování, využití a kontrola. Edited by Stanislav Jurnečka, Translated by Václav Dolanský. 9. přepracované vyd. Praha: Grada, 1998, 710 s. ISBN 8071696005. info
- Výukové metody
- přednáška
- Metody hodnocení
- kolokvium
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/jaro2019/BVMA061p