PdF:AJ2MK_DI1A Didaktika 1A - Informace o předmětu
AJ2MK_DI1A Didaktika 1A
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/0/1. 12 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ2MK_DI1A/Kombi01: Pá 20. 9. 10:00–11:50 učebna 11, Pá 4. 10. 10:00–11:50 učebna 11, Pá 18. 10. 10:00–11:50 učebna 11, Pá 8. 11. 10:00–11:50 učebna 11, Pá 22. 11. 10:00–11:50 učebna 11, Pá 6. 12. 10:00–11:50 učebna 11, M. Sojková Šamalová
AJ2MK_DI1A/Kombi02: Pá 27. 9. 10:00–11:50 učebna 11, Pá 11. 10. 10:00–11:50 učebna 11, Pá 25. 10. 10:00–11:50 učebna 11, Pá 15. 11. 10:00–11:50 učebna 11, Pá 29. 11. 10:00–11:50 učebna 11, Pá 13. 12. 10:00–11:50 učebna 11, M. Sojková Šamalová
AJ2MK_DI1A/Prez01: Út 14:00–15:50 učebna 11, M. Sojková Šamalová - Předpoklady
- Basic knowledge of pedagogy
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- The course focuses on different methods and approaches in English language teaching (ELT). At the end of the course students will be able to demonstrate an understanding of the main concepts and ideas and to apply different methods and approaches in English language teaching (ELT). Students will be able to make informed decisions in selecting positive aspects of different methods and approaches and create their own eclectic approach to ELT.
- Výstupy z učení
- At the end of the course students will be able to demonstrate an understanding of the main concepts and ideas and to apply different methods and approaches in English language teaching (ELT). Students will be able to make informed decisions in selecting positive aspects of different methods and approaches and create their own eclectic approach to ELT.
- Osnova
- 1. Introduction, course requirements, presentations
- 2. Grammar-Translation Method, Direct Method
- 3. Audio-Lingual Method. The role of mother tongue in foreign language teaching
- 4. TPR, Suggestopedia
- 5. Communicative approach, Task-based learning
- 6. Lexical approach, CLIL
- Literatura
- povinná literatura
- Approaches and methods in language teaching : a description and analysis. Edited by Jack C. Richards - Theodore S. Rodgers. 7. vyd. Cambridge: Cambridge University Press, 1991, viii, 171. ISBN 0521320933. info
- LARSEN-FREEMAN, Diane. Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: University Press, 1986, 142 s. ISBN 0-19-434133-X. info
- neurčeno
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1994, vi, 218. ISBN 0435240897. info
- Výukové metody
- Seminář, prezentace, skupinové diskuze, náslechy.
- Metody hodnocení
- Assessment methods and criteria: 80% attendance (or a written test), active participation (or moodlinka contributions) seminar work presentation, essay. Students who did not pass any course in ELT methodology - assigned reading and moodlinka contributions.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=701
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/AJ2MK_DI1A