PdF:MA0030 Historie vyučování matematice - Informace o předmětu
MA0030 Kapitoly z historie vyučování matematice
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/4/1.3. 16 hodin (kombinovaná forma). 4 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Helena Durnová, Ph.D. (přednášející)
RNDr. Petra Antošová, Ph.D. (cvičící)
doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc.
Katedra matematiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra matematiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MA0030/KombiSem01: Pá 7. 3. 8:00–11:50 učebna 42, Pá 14. 3. 8:00–11:50 učebna 42, Pá 21. 3. 10:00–13:50 učebna 20, H. Durnová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Studenti se seznámí s historickými matematickými učebnicemi a s možnostmi využití historie vyučování matematice ve své učitelské praxi.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu seznámen se staršími matematickými učebnicemi a bude je schopen využít při výuce.
- Osnova
- 1.-2. České učebnice aritmetiky a geometrie z 50. let 20. století 3.-6. České učebnice matematiky ze 70.a 80. let 20. století . Množiny ve výuce matematiky. Srovnání s vybranými cizojazyčnými učebnicemi. 7.-10. České učebnice z doby meziválečné. 11.-12. Středověké učebnice a sbírky.
- Literatura
- povinná literatura
- Kuřina, František. 2016. Matematika jako pedagogický problém: mé didaktické krédo. Vydání: první. Recenzované monografie. Hradec Králové: Gaudeamus.
- doporučená literatura
- Stedall, J. (2008). Mathematics Emerging: A Sourcebook 1540 - 1900. Oxford: Oxford University Press.
- Výukové metody
- Seminář s aktivní účastí studentů. Seminární práce na téma učebnice a diskuse nad ní.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast v seminářích. Hodnocení seminární práce.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/MA0030