PdF:PdB_KAZP Casuistry Seminar in Psychopat - Course Information
PdB_KAZP Casuistry Seminar in Psychopathology
Faculty of EducationSpring 2001
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ivana Zemanová - Prerequisites (in Czech)
- NOW( PdB_PASP Psychopathology for Social Tea )
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Social Education and Leisure (programme PdF, B-PD)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je prohloubit znalosti z psychopatologie prostřednictvím kazuistik, a to na základě porozumění konkrétním psychopatologickým fenomenům, složitým etiologickým faktorům ovlivňujícím vznik a vývoj psychických poruch ap. Během semestru pracují studenti na plnění konkrétních úkolů, které si dle vlastního zájmu vyberou z nabídky, předložené na začátku semestru. Tuto nabídku je možné (a vhodné) modifikovat a obohatit o vlastní nápad studenta (po konzultaci s vyučující). Úkoly jsou zadány jako malé výzkumné práce s psychopatologickým zaměřením, a to v duchu kvalitativního výzkumu (klíčová slova: terénní výzkum, případová studie =kazuistika, analýza dokumentů a výtvorů, pozorování, anamnéza, interview se zkoumanými osobami, interview s informátory, také ovšem sebereflexe výzkumníka - jak celou situaci prožíval atd.). Jako doplňkové metody k uvedeným klinickým metodám lze použít např. některou z kresebných či jiných projektivních technik (např. kresba stromu, "Začarovaná rodina", kresba postavy, Test nedokončených vět a mnoho dalších). Součástí práce je vždy i analýza a interpretace výsledků a zasazení do kontextu poznatků z psychopatologie. Výstupem je podrobná prezentace úkolu spolužákům a případná následná diskuse. Do prezentace patří i popis průběhu plnění úkolu - včetně případných problémů a těžkostí, výsledky, popis použitých metod, ukázka dokumentů, výtvorů - např. kreseb apod., interpretace, hypotézy atd.) Takto splněný úkol je podmínkou k udělení zápočtu. Veškeré materiály související s úkolem si student ponechá, není potřeba nic odevzdávat v písemné formě. Dle povahy a rozsahu úkolu pracují studenti na jednom úkolu buď samostatně nebo ve dvojici (v tomto případě je potřeba informovat o konkrétním podílu každého z dvojice na řešení úkolu). Tentýž úkol si může vybrat více jednotlivců (resp. dvojic), protože i při stejném zadání budou zřejmě postupovat jiným způsobem (jiné zkoumané osoby, jiné metody apod.) Způsob realizace úkolu je zároveň metodickou přípravou na závěrečnou bakalářskou práci.
- Syllabus (in Czech)
- Cílem předmětu je prohloubit znalosti z psychopatologie prostřednictvím kazuistik, a to na základě porozumění konkrétním psychopatologickým fenomenům, složitým etiologickým faktorům ovlivňujícím vznik a vývoj psychických poruch ap. Během semestru pracují studenti na plnění konkrétních úkolů, které si dle vlastního zájmu vyberou z nabídky, předložené na začátku semestru. Tuto nabídku je možné (a vhodné) modifikovat a obohatit o vlastní nápad studenta (po konzultaci s vyučující). Úkoly jsou zadány jako malé výzkumné práce s psychopatologickým zaměřením, a to v duchu kvalitativního výzkumu (klíčová slova: terénní výzkum, případová studie =kazuistika, analýza dokumentů a výtvorů, pozorování, anamnéza, interview se zkoumanými osobami, interview s informátory, také ovšem sebereflexe výzkumníka - jak celou situaci prožíval atd.). Jako doplňkové metody k uvedeným klinickým metodám lze použít např. některou z kresebných či jiných projektivních technik (např. kresba stromu, "Začarovaná rodina", kresba postavy, Test nedokončených vět a mnoho dalších). Součástí práce je vždy i analýza a interpretace výsledků a zasazení do kontextu poznatků z psychopatologie. Výstupem je podrobná prezentace úkolu spolužákům a případná následná diskuse. Do prezentace patří i popis průběhu plnění úkolu - včetně případných problémů a těžkostí, výsledky, popis použitých metod, ukázka dokumentů, výtvorů - např. kreseb apod., interpretace, hypotézy atd.) Takto splněný úkol je podmínkou k udělení zápočtu. Veškeré materiály související s úkolem si student ponechá, není potřeba nic odevzdávat v písemné formě. Dle povahy a rozsahu úkolu pracují studenti na jednom úkolu buď samostatně nebo ve dvojici (v tomto případě je potřeba informovat o konkrétním podílu každého z dvojice na řešení úkolu). Tentýž úkol si může vybrat více jednotlivců (resp. dvojic), protože i při stejném zadání budou zřejmě postupovat jiným způsobem (jiné zkoumané osoby, jiné metody apod.) Způsob realizace úkolu je zároveň metodickou přípravou na závěrečnou bakalářskou práci.
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: seminář
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2001/PdB_KAZP