Ps1Z_VPS Developmental psychology

Faculty of Education
Spring 2007
Extent and Intensity
1/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. PhDr. Otto Čačka (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Otto Čačka
Department of Psychology – Faculty of Education
Contact Person: Magda Nesnídalová
Prerequisites (in Czech)
Ps1Z_UPS Úvod do psychologie && NOW( Ps1Z_SVPS Psychology - Seminar )
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Výchovná i vzdělávací činnost pedagoga se musí nezbytně opírat jak o znalost činitelů a obecných zákonů duševního vývoje, tak o pochopení principů obecných charakteristik duševního dění v jednotlivých vývojových etapách. Předmětem ontogenetické psychologie je tedy nejen popis kvalit racionálně-kognitivních a imaginativně-emotivních procesů, ale i analýza dopadu specifických akcelerátorů a stresorů subjekt-objektové situace, postižení obvyklých adaptačních potíží, poruch a nemocí, včetně základních principů optimalizace výchovného působení.
Syllabus (in Czech)
  • Činitelé vývoje a zákony vývojových změn Novorozenec, kojenec a batole Předškolní věk Rozvoj poznávacích funkcí v dětství a prepubertě Prožitkové složky osobnosti Interakce s vnějšími podmínkami Dětské duševní potíže, poruchy a nemoci Charakteristika dospívání Poznávací procesy dospívajících Sebepoznávání, sebepojetí a sberealizace Dynamika přizpůsobování vnějším podmínkám Specifické výchovné problémy a obvyklé výchovné přístupy
Literature
  • LANGMEIER, Josef and Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2006, 368 stran. ISBN 9788024712840. URL info
  • ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem. 2., přeprac. vyd., v Portá. Praha: Portál, 2004, 390 s. ISBN 8071788295. info
  • ČAČKA, Otto. Nástin psychologie II. pro doplňující pedagogické studium (Outline of Psychology II for Follow-up Pedagogical Study). 1st ed. Brno: Paido, 2002, 105 pp. ISBN 80-7315-016-6. info
  • ČAČKA, Otto. Psychologie duševního vývoje dětí a dospívajících s faktory optimalizace (Psychology of Mental Development of Children and Adolescent with Optimisation Factors). první. Brno: DOPLNĚK, 2000, 377 pp. ISBN 80-7239-060-0. info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: přednáška Skupinový test
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2001, Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2007/Ps1Z_VPS