Ps1Z_VPS Developmental psychology

Faculty of Education
Spring 2007
Extent and Intensity
1/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. PhDr. Otto Čačka (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Otto Čačka
Department of Psychology – Faculty of Education
Contact Person: Magda Nesnídalová
Prerequisites (in Czech)
Ps1Z_UPS Úvod do psychologie && NOW( Ps1Z_SVPS Psychology - Seminar )
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Výchovná i vzdělávací činnost pedagoga se musí nezbytně opírat jak o znalost činitelů a obecných zákonů duševního vývoje, tak o pochopení principů obecných charakteristik duševního dění v jednotlivých vývojových etapách. Předmětem ontogenetické psychologie je tedy nejen popis kvalit racionálně-kognitivních a imaginativně-emotivních procesů, ale i analýza dopadu specifických akcelerátorů a stresorů subjekt-objektové situace, postižení obvyklých adaptačních potíží, poruch a nemocí, včetně základních principů optimalizace výchovného působení.
Syllabus (in Czech)
  • Činitelé vývoje a zákony vývojových změn Novorozenec, kojenec a batole Předškolní věk Rozvoj poznávacích funkcí v dětství a prepubertě Prožitkové složky osobnosti Interakce s vnějšími podmínkami Dětské duševní potíže, poruchy a nemoci Charakteristika dospívání Poznávací procesy dospívajících Sebepoznávání, sebepojetí a sberealizace Dynamika přizpůsobování vnějším podmínkám Specifické výchovné problémy a obvyklé výchovné přístupy
Literature
  • LANGMEIER, Josef and Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2006, 368 stran. ISBN 9788024712840. URL info
  • ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem. 2., přeprac. vyd., v Portá. Praha: Portál, 2004, 390 s. ISBN 8071788295. info
  • ČAČKA, Otto. Nástin psychologie II. pro doplňující pedagogické studium (Outline of Psychology II for Follow-up Pedagogical Study). 1st ed. Brno: Paido, 2002, 105 pp. ISBN 80-7315-016-6. info
  • ČAČKA, Otto. Psychologie duševního vývoje dětí a dospívajících s faktory optimalizace (Psychology of Mental Development of Children and Adolescent with Optimisation Factors). první. Brno: DOPLNĚK, 2000, 377 pp. ISBN 80-7239-060-0. info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: přednáška Skupinový test
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is taught every week.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2001, Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2007/Ps1Z_VPS