PsSZ_VPS Developmental Psychology

Faculty of Education
Spring 2007
Extent and Intensity
1/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. PhDr. Otto Čačka (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Otto Čačka
Department of Psychology – Faculty of Education
Contact Person: Magda Nesnídalová
Prerequisites (in Czech)
PsSZ_UPS Úvod do psychologie && NOW( PsSZ_SVPS Developmental Psychology Seminar )
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 51 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Výchovná i vzdělávací činnost pedagoga se musí nezbytně opírat jak o znalost činitelů a obecných zákonů duševního vývoje, tak o pochopení principů obecných charakteristik duševního dění v jednotlivých vývojových etapách. Předmětem ontogenetické psychologie je tedy nejen popis kvalit racionálně-kognitivních a imaginativně-emotivních procesů, ale i analýza dopadu specifických akcelerátorů a stresorů subjekt-objektové situace, postižení obvyklých adaptačních potíží, poruch a nemocí, včetně základních principů optimalizace výchovného působení.
Syllabus (in Czech)
  • Předmět vývojové psychologie Metody vývojové psychologie Subjekt objektová interakce, činitelé vývoje Periodizace vývoje Psychologická charakteristika novorozence, kojence a batolete Charakteristika rac.-kogn. funkcí v dětství a prepubertě Změny a charakter imag.-emot. funkcí osobnosti dítěte Dětské duševní potíže, poškození a poruchy vývoje Obecná charakteristika dospívání Sebepoznání, sebepojetí a seberealizace v průběhu dospívání Některé specifické výchovné problémy v dospívání Charakteristika zralé osobnosti
Literature
  • LANGMEIER, Josef and Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2006, 368 stran. ISBN 9788024712840. URL info
  • ČAČKA, Otto. Psychologie duševního vývoje dětí a dospívajících s faktory optimalizace (Psychology of Mental Development of Children and Adolescent with Optimisation Factors). první. Brno: DOPLNĚK, 2000, 377 pp. ISBN 80-7239-060-0. info
  • ČAČKA, Otto. Psychologie dítěte. 3. dopl. vyd. Tišnov: SURSUM, 1997, 156 s. ISBN 80-85799-03-0. info
  • VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 1996, 353 s. ISBN 8071843172. info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: přednáška Test
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is taught every week.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2001, Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2007/PsSZ_VPS