PdF:RCSZ_AJC1 English for PhD Studies - C1 - Informace o předmětu
RCSZ_AJC1 Anglický jazyk pro doktorské studium – úroveň C1
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 7 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Daniel Gerrard, M.A. (cvičící)
Jitka Autratová (pomocník)
Mgr. Radim Herout (pomocník)
Mgr. Anna Maryšková (pomocník) - Garance
- Mgr. Radim Herout
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RCSZ_AJC1/01: Čt 10:00–11:50 učebna 53, D. Gerrard
RCSZ_AJC1/02: Čt 10:00–11:50 učebna 59 - Předpoklady
- B2 level knowledge of English is required.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Kurz je určen pro studenty doktorského studia na PdF MU. - Mateřské obory/plány
- předmět má 74 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- This C1 level course is intended for doctoral students at the Faculty of Education (with the exception of students from the Foreign Language Didactics programme). The course develops all four language skills (speaking, writing, listening and reading) while putting a special emphasis on academic writing and speaking.
- Výstupy z učení
- A C1 student can: - understand a wide range of demanding, longer texts, and recognise implicit meaning; - express him/herself fluently and spontaneously without much obvious searching for expressions; - use language flexibly and effectively for social, academic and professional purposes; - produce clear, well-structured, detailed text on complex subjects, showing controlled use of organisational patterns, connectors and cohesive devices.
- Osnova
- SESSION 1: Course introduction; writing an academic bio; SESSION 2: Introduction to academic writing; SESSION 3: Academic writing with corpora; SESSION 4: Coherence and cohesion; SESSION 5: Hedging and boosting; SESSION 6: Writing a conference abstract; SESSION 7: The writing process; SESSION 8: Structuring a presentation; SESSION 9: Delivering a presentation.
- Literatura
- doporučená literatura
- DVOŘÁČKOVÁ, Veronika, Dita HOCHMANOVÁ a Dita TRČKOVÁ. Anglická terminologie pro učitele Praktický průvodce. Praha: Grada, 2021, 223 s. ISBN 978-80-271-2470-1. info
- SPARLING, Thomas Donaldson, Christopher Adam RANCE a Simona KALOVÁ. English or Czenglish. Avoiding Czechisms in English. 1. vyd. . Brno: Masarykova univerzita, 2021, 319 s. ISBN 978-80-210-9965-4. URL info
- ŠTĚPÁNEK, Libor a Janice de HAAFF. Academic English. 2. aktualizované vydání. Praha: Grada, 2018, 222 stran. ISBN 9788027108428. info
- Výukové metody
- Group discussions; presentations; group and individual writing tasks; reading and text analysis; peer review; grammar and vocabulary study.
- Metody hodnocení
- Credit requirements: 1) attendance (at least five sessions) and active participation; 2) grammar quizzes; 3) academic bio 4) conference abstract; 4) peer review of abstracts; 5) oral presentation (10-15 mins + Q&A) in the exam period.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška podle podmínek pro doktorské studium MU.
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
Kurz je určen pro studenty doktorského studia PdF MU.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/RCSZ_AJC1