PdF:SMP_Mod4b The Classroom, Its Management, - Course Information
SMP_Mod4b The Classroom, Its Management, and Diagnostics 2
Faculty of EducationSpring 2025
- Extent and Intensity
- 0/0/0. Type of Completion: z (credit).
In-person direct teaching - Teacher(s)
- Mgr. Iva Burešová (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.
Department of Psychology – Faculty of Education
Supplier department: Department of Psychology – Faculty of Education - Timetable of Seminar Groups
- SMP_Mod4b/PrezPred01: Fri 28. 3. 9:00–15:50 učebna 24, I. Burešová
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Studium k výkonu specializované činnosti – prevence sociálně patologických jevů (programme PdF, C-CV)
- Course objectives (in Czech)
- Cíle výukového modulu:
• Seznámení s koncepcemi skupinové dynamiky, významu vrstevnických vztahů v dětství a v dospívání, stylů vedení třídy, klimatu školy a třídy;
• Osvojení základních metod pedagogické diagnostiky a uživatelské znalost specifických metod pedagogicko-psychologické diagnostiky třídy jako skupiny a vztahů v kolektivu. Frekventanti dokáží získané údaje využít při realizaci intervenčních a preventivních programů pro školní třídy. Důraz je kladen na dodržování etických zásad diagnostiky třídních kolektivů a následné práce se školní třídou.
• Reflexe vlastní práce se školní třídou jako se sociální skupinou, se skupinovou dynamikou a prostředím zvláště v různorodých kolektivech. - Syllabus (in Czech)
- Přehled témat výuky:
- Zpracování a analýza diagnostických údajů, jejich interpretace a hodnocení, diagnostický závěr a prezentace výsledků.
- • Metody zpracování získaných údajů (dat).
- • Analýza diagnostických údajů, jejich interpretace a prezentace.
- • Diagnostický závěr – návrh intervence a opatření, preventivní práce s kolektivem.
- Teaching methods (in Czech)
- Výuka probíhá formou přednášek a praktických cvičení, kdy se frekventanti seznámí s diagnostikou třídního kolektivu zahrnující administraci metod, jejich zpracování, analýzu a interpretaci výsledků. V průběhu kurzu bude věnována pozornost vývoji vztahů s vrstevníky v dětství a dospívání, teorii malé sociální skupiny. Frekventanti dostanou přehled technik a metod, kterými lze diagnostikovat skupinovou dynamiku, klima školní třídy a vztahy s vrstevníky. Dále jim budou prezentovány zásady práce se skupinou a jejich aplikace na prostředí školní třídy.
- Assessment methods (in Czech)
- Reflexe vlastní praxe, reflexe programů zaměřených na školní třídu, průzkum potřeb tříd podle třídních učitelů, vypracování charakteristiky třídy jako sociální skupiny.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on the extent and intensity of the course: 8 + 1.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2025/SMP_Mod4b