PdF:SP2006 Supporting measure - Course Information
SP2006 Supporting measure
Faculty of EducationSpring 2025
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
In-person direct teaching - Teacher(s)
- Mgr. et Mgr. Ivana Melichárková (seminar tutor)
PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
Supplier department: Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education - Prerequisites
- participation in the seminar, creation case study of pupil with special edicational needs to supporting arrangement
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 10 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives
- Explain and define various levels of supportive measures to pupils with SEN provided in mainstream and high inclusive schools.
- Learning outcomes
- Outcomes: - student be able to explain and describe levels of supportive measures to pupils with SEN - student be able to make case study of pupil with SEN with application of supportive measures
- Syllabus
- Legislative measures. Characteristics of the levels of support measures. Application of support measures in practice.
- Literature
- required literature
- MICHALÍK, Jan and BASLEROVÁ PAVLÍNA. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zdravotního nebo sociálního znevýhodnění: obecná část. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4654-7. info
- not specified
- Drahomíra Jucovičová, Hana Žáčková. (2020) Katalog podpůrných opatření - dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu specifických poruch učení a chování
- Barvíková, J. a kol. (2015). Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení nebo oslabení sluchového vnímání. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-4616-5.
- Čadová, E. a kol, (2015). Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tělesného postižení a závažného onemocnění. Olomouc: UP.
- Janková, J. a kol. (2015). Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení nebo oslabení zrakového vnímání. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-4649-3.
- Žampachová, Z., Čadilová, V. a kol. (2015). Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického spektra nebo nebo vybraných psychických onemocnění. Olomouc: UP.
- Valenta, M. a kol. (2015). Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu. Olomouc: UP.
- VRBOVÁ, Renáta. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu narušené komunikační schopnosti: dílčí část. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4648-6. info
- Teaching methods
- seminar, theoretical presentations, practical examples, discussion
- Assessment methods
- A sample of case studies and drafting instructions will be placed in IS MUNI under the subject code. Seminar work will be a precondition for completion of the subject.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
Information on the extent and intensity of the course: 2 bloky pro kombinované studium. - Teacher's information
- Full-time and combined students are taught together.
- Enrolment Statistics (Spring 2025, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2025/SP2006