PdF:SP4046 Support Measures for Pupils wi - Course Information
SP4046 Support Measures for Pupils with Special Educational Needs
Faculty of EducationSpring 2025
- Extent and Intensity
- 0/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
In-person direct teaching - Teacher(s)
- Mgr. et Mgr. Ivana Melichárková (seminar tutor)
PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D. (seminar tutor)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
Supplier department: Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education - Timetable of Seminar Groups
- SP4046/Kombi01: Fri 21. 2. 8:00–11:50 Virtuální místnost, I. Melichárková, P. Pitnerová
SP4046/Prez01: Fri 21. 2. 8:00–11:50 Virtuální místnost, P. Pitnerová - Prerequisites
- participation in the seminar, creation case study of pupil with special edicational needs to supporting arrangement
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Secondary School Teacher Training in Special Education (programme PdF, N-SP2)
- Secondary School Teacher Training in Special Education (programme PdF, N-SP2) (3)
- Course objectives
- Explain and define various levels of supportive measures to pupils with SEN provided in mainstream and high inclusive schools.
- Learning outcomes
- Outcomes: - student be able to explain and describe levels of supportive measures to pupils with SEN - student be able to make case study of pupil with SEN with application of supportive measures
- Syllabus
- Legislative measures. Characteristics of the levels of support measures. Application of support measures in practice.
- Literature
- Čadová, E. a kol, (2015). Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tělesného postižení a závažného onemocnění. Olomouc: UP.
- Žampachová, Z., Čadilová, V. a kol. (2015). Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického spektra nebo nebo vybraných psychických onemocnění. Olomouc: UP.
- Janková, J. a kol. (2015). Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení nebo oslabení zrakového vnímání. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-4649-3.
- Valenta, M. a kol. (2015). Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu. Olomouc: UP.
- Barvíková, J. a kol. (2015). Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení nebo oslabení sluchového vnímání. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-4616-5.
- VRBOVÁ, Renáta. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu narušené komunikační schopnosti: dílčí část. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4648-6. info
- MICHALÍK, Jan and BASLEROVÁ PAVLÍNA. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zdravotního nebo sociálního znevýhodnění: obecná část. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4654-7. info
- Teaching methods
- seminar, theoretical presentations, practical examples, discussion
- Assessment methods
- A sample of case studies and drafting instructions will be placed in IS MUNI under the subject code. Seminar work will be a precondition for completion of the subject.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 1 blok pro kombinované studium. - Teacher's information
- Recommended literature:
It will be specified in each semester.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2025/SP4046