PdF:SPk318 Obor: Logopedie 1 - Informace o předmětu
SPk318 Obor: Logopedie 1
Pedagogická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/0/2. 24 hodin. 8 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Radka Florianová (přednášející)
Mgr. Kateřina Richterová (přednášející) - Garance
- PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SPk318/01: Pá 18. 2. 8:00–13:50 učebna 50, Pá 4. 3. 8:00–13:50 učebna 50, Pá 25. 3. 8:00–13:50 učebna 50, Pá 13. 5. 8:00–13:50 učebna 50, R. Florianová
- Předpoklady
- Zapisují studentky a studenti logopedie a surdopedie. Intaktní komunikační schopnost - studentkám a studentům je doporučeno, aby absolvovali vyšetření u klinického logopeda/foniatra za účelem potvrzení intaktní komunikační schopnosti.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- DPS Doplňující studium speciální pedagogiky pro středoškolské pedagogické pracovníky (program PdF, C-CV)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPZP)
- Speciální pedagogika (Základní studium) (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Na konci předmětu bude student/ka ovládat problematiku vymezení vědního oboru logopedie; principy komunikace a průběh ontogeneze dětské řeči; bude seznámen/a s přístroji a pomůckami užívanými v logopedické praxi.
- Výstupy z učení
- Student si osvojí poznatky o etiologii, klasifikaci, diagnostice a terapii jednotlivých forem narušené komunikační schopnosti.
- Osnova
- Logopedie, koncepce oboru logopedie, mezioborová spolupráce. Proces lidské komunikace charakteristika, význam, verbální, nonverbální komunikace Ontogeneze dětské řeči, psychologické a společenské faktory vývoje řeči. Pojetí, klasifikace, symptomatologie, diagnostika a terapie jednotlivých forem narušené komunikační schopnosti.
- Literatura
- povinná literatura
- KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie - interdisciplinární vědní obor. In VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. 2. vyd. Brno: Paido Brno, 2004, s. 106 - 122. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-071-9. info
- doporučená literatura
- BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, Radka HORÁKOVÁ a Jiřina KLENKOVÁ. Logopedie & surdopedie : texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 2007, 118 stran. ISBN 9788073151362. info
- LEJSKA, Mojmír. Poruchy verbální komunikace a foniatrie. Brno: Paido, 2003, 156 s. ISBN 8073150387. info
- Výukové metody
- domácí příprava, diskuze, seminární práce/prezentace
- Metody hodnocení
- závěrečný písemný test (podmínkou úspěšného zvládnutí je nutné 75 % správných odpovědí); ústní zkouška, reflexe seminární práce
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Zapisují studenti logopedie a surdopedie.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2022/SPk318