PdF:SP1S_ISPD Integrative Special Education - Course Information
SP1S_ISPD Integrative Special Education
Faculty of EducationAutumn 1999
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Procházková (lecturer)
Vítková (lecturer) - Guaranteed by
- Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS4, specialization Special Pedagogy)
- Syllabus (in Czech)
- Současné pojetí speciální pedagogiky, systém péče o postižené, srovnání se zahraničím, možnosti integrace, legislativa. Škola pro všechny. Axiologická dimenze integrace. Vytváření rámcových podmínek pro integrativní edukaci dětí a žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Etiologie, klasifikace jednotlivých poruch a vad, možnosti nápravy, metody a formy umožňující společné vzdělávání žáků zdravých s postiženými, strategie práce v integrované třídě, aplikace ve výuce na 1. a 2. stupni ZŠ.
- Literature
- VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 1998, 181 s. ISBN 8085931516. info
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: seminář
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Autumn 1999, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn1999/SP1S_ISPD