PdF:SP4_SSP1 Specialization 1 - Course Information
SP4_SSP1 Specialization 1
Faculty of EducationAutumn 1999
- Extent and Intensity
- 0/4/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (lecturer)
doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Jitka Halešová - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Lower Secondary School Teacher Training in Special Education (programme PdF, M-ZS4)
- Syllabus (in Czech)
- Logopedie Základní úkoly logopedie, logopedická prevence primární, sekundární, komunikace, komunikační proces, historie péče o jedince s poruchami komunikačních schopností, významné osobnosti, systém logopedické péče u nás i v zahraničí, resort školství, zdravotnictví, sociální péče, speciálně pedagogická diagnostika logopedická, pomůcky a přístroje využívané v diagnostice, anatomie a fyziologie, mluvních orgánů, sluchového ústojí, hlavové nervy inervující mluvní orgány, sluchové ústrojí, fonetika, systém českých hlásek, ontogeneze dětské řeči, jazykové roviny v ontogenezi řeči, poruchy vývoje řeči, opožděný vývoj řeči, logopedická péče u OVŘ, etiologie, symptomatologie, diagnostika vývojové dysfázie, afázie, neuróz řeči, balbuties, tumultus sermonis, dyslálie, dysartrie, rinolálie, palatolálie, poruch hlasu, logopedická péče u těchto postižení, symptomatické vady řeči u tělesně, mentálně, zrakově postižených, řeč u dětí s LMD, SVPU, leváků, problematika výuky řečově postižených žáků na l. stupni ZŠ, SPC, poradenství, integrace jedinců s poruchami komunikačních schopností. Psychopedie Psychopedie, pojem, předmět, cíle, vnější biologické příčiny vzniku mentálního postižení, dělení podle doby vzniku, dědičnost, vnitřní příčiny MR, Downův syndrom, demence, sociální příčiny vzniku mentálního postižení, klasifikace MR dle WHO, charakteristika jednotlivých stupňů, vzdělání MR, speciální mateřská škola, zvláštní škola, pomocná škola, přípravný stupeň pomocné školy, třídy pomocné školy při ÚSP, odborné učiliště, praktická škola, speciálně pedagogické centrum, poradenství, ústavy sociální péče, stacionáře, charitativní a nestátní organizace, komunikace MR, alternativní formy komunikace, speciálně pedagogická diagnostika se zaměřením na MR, školský zákon, vyhláška 127/1997, metodické pokyny MŠMT ČR
- Literature
- KLENKOVÁ, Jiřina. Kapitoly z logopedie II a III. In Kapitoly z logopedie II a III. Brno: Paido, 1998, 101 pp. ISBN 80-85931-62-1. info
- PIPEKOVÁ, Jarmila. Uvedení do psychopedie (The introduction to the education of the mentally retarded). In Kapitoly ze speciální pedagoigky. Brno: Paido, 1998, p. 170-178. 81. publikace. ISBN 80-85931-65-6. info
- KLENKOVÁ, Jiřina. Kaptioly z logopedie I. (.). In Kaptioly z logopedie I. Brno: Paido, 1997, p. od 1do 62, 62 pp. ISBN 80-85931-41-9. info
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: seminář
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Autumn 1999, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn1999/SP4_SSP1