PdF:SPR_SSP3 Specialization 3 - Course Information
SPR_SSP3 Specialization 3
Faculty of EducationAutumn 1999
- Extent and Intensity
- 0/4/0. 16 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D. (lecturer)
PhDr. Alena Šafrová (lecturer) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Jitka Halešová - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Lower Secondary School Teacher Training in Special Education (programme PdF, M-ZS4)
- Syllabus (in Czech)
- Specifické vývojové poruchy učení Vymezení specifických vývojových poruch učení (SVPU), odlišení od poruch učení a jejich příčin z hlediska historického pohledu, prvotního diagnostikování, proměn terapeutického přístupu a změn institucionálního charakteru. Vývoj legislativy v ČR. Základní pojmy a definice SVPU. Etiologie SVPU, lehké mozkové dysfunkce, symptomatika poruchy učení a chování. Screening, depistáž a diagnostikování SVPU. Formy vzdělávání žáků se SVPU a možnosti reedukace v ČR i v zahraničí. Metody rozvíjení oslabených funkcí u dětí předškolního věku. Projevy oslabení v rozvoji funkcí centrální nervové soustavy významných v počátcích vzdělávání (čtení, psaní, počítání). Vývoj zrakového a sluchového vnímání, hrubé a jemné motoriky, pozornosti, volních vlastností a motivace a jejich význam ve vzdělávání žáků se SVPU. Orientace v prostoru, pravolevá orientace, lateralita. Systémový přístup k vzdělávání žáků se SVPU – učitelé, rodina, terapeut, spolužáci, žák sám; škola, reedukační péče, zájmová činnost. Prevence poruch chování.
- Literature
- ŠAFROVÁ, Alena. Specifické poruchy učení a chování (Learning and behavioral disorders). In Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 1998, p. 98-130. ISBN 80-85931-65-6. info
- ŠAFROVÁ, Alena. Žáci se specifickými vývojovými poruchami učení a chování (Students with learning and behavioral disorders). In Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 1998, p. 68-89. ISBN 80-85931-51-6. info
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: konzultace
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
- Enrolment Statistics (Autumn 1999, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn1999/SPR_SSP3