PdF:TK1S_TDLY Methodology - Skiing - Course Information
TK1S_TDLY Methodology - Skiing
Faculty of EducationAutumn 1999
- Extent and Intensity
- 0/0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- PaedDr. Vojtěch Nováček, CSc.
Department of Physical Education and Health Education – Faculty of Education
Contact Person: Miluše Nejezchlebová - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS4)
- Syllabus (in Czech)
- Navazuje na Základy sjezdového lyžování ve 3.semestru. Cílem je zdokonalit se v technice sjezdového lyžování, osvojit si základy metodiky nácviku běžeckého lyžování a získat zkušenosti s vedením družstva. Podmínkou získání licence instruktora školního lyžování je účast na kurzu Základy sjezdového lyžování ve 3. semestru (zařazení do 1,-3, družstva), aktivní účast na kurzu Didaktiky lyžování a úspěšný metodický výstup.
- Literature
- STROBL, Karel and Ladislav BEDŘICH. Učíme lyžovat. Olomouc: SKI-MAX, 1998. info
- SOUKUP, Jiří. Lyžování podle alpských lyžařských škol. 1. vyd. Praha: Olympia, 1991, 132 s. : i. info
- KOVAŘÍK, Vladimír. Teorie a didaktika lyžování. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1991, 215 s. ISBN 80-210-0312-X. info
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: výcvikový kurs
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Note related to how often the course is taught: kurz 7 dnů.
General note: /* Podmínkou získání licence instruktora školního lyžování je účast na kurzu TK1Z_ZSL.
Information on the extent and intensity of the course: 7 dnů.
- Enrolment Statistics (Autumn 1999, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn1999/TK1S_TDLY