PdF:Pd1Z_ALSK Alternative Schools - Course Information
Pd1Z_ALSK Alternative Schools
Faculty of EducationAutumn 2000
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Hana Filová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- PhDr. Hana Filová, Ph.D.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ivana Zemanová - Prerequisites
- Předmět je vhodný pro studenty, kteří absolvovali kurz dějin pedagogiky v předmětu Pd1Z_ZPD1 (Základy pedagogiky I) a předmět Pd1Z_SSP1 a Pd1Z_SSP2 (Školní pedagogika I a II)
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 15 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/15, only registered: 0/15, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/15 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS4)
- Syllabus
- Cílem předmětu je poskytnout studentům aktuální inspiraci pro práci v pluralitním a vnitřně liberálním školském systému na základě praktického kontaktu s vybranými "alternativními" školami 1. st.(nabídku lze aktualizovat v souvislosti s možnostmi hospitací a zájmem zapsaných studentů). Výuka je organizována jako kombinace seminářů (teoretická východiska příslušné alternativy) a hospitací s rozborem. Výběr alternativ respektuje brněnské možnosti: 1. Školy s prvky daltonského plánu 2. Waldorfská MtŠ a ZŠ 3. Soukromá výběrová škola, Brno - Lesná 4. Církevní Cyrilometodělská škola, Lerchova 5. Soukromá škola s celodenním programem, Rozmarýnová 6. Nadační škola Pramínek - projekt Začít spolu (Brno - Bystrc) 7. Vybraná ZŠ pracující podle projektu Zdravá škola 8. Dyslektické třídy 9. Třídy, v nichž proběhla výkonová diferenciace
- Literature
- SVOBODOVÁ, Jarmila and Vladimír JŮVA. Alternativní školy [Svobodová, 1996] (Alternative schools). 2., doplněné vyd. Brno: Paido, 1996, 112 s. : i. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-19-2. info
- HOUŠKA, Tomáš. Škola je hra. 2. přeprac. a rozš. vyd. Praha: Tomáš Houška, 1993, 259 s. ISBN 80-900704-9-3. info
- SINGULE, František. Současné pedagogické směry a jejich psychologické souvislosti. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992, 54 s. ISBN 8004261604. info
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: seminář doplněný konkrétní hospitací s rozborem Ukončení: zápočet
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught every week.
Information on course enrolment limitations: seminář bude otevřen při minimálním počtu 8 studentů
- Enrolment Statistics (Autumn 2000, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2000/Pd1Z_ALSK