PdF:Pd1ZK_PPD1 Practice in Pedagogy - Course Information
Pd1ZK_PPD1 Professional Practice in Pedagogy
Faculty of EducationAutumn 2001
- Extent and Intensity
- 0/0/4. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Mgr. Svatava Kašpárková, Ph.D. (seminar tutor)
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Ing. Mgr. Svatava Kašpárková, Ph.D.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ivana Zemanová - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS4)
- Course objectives (in Czech)
- Informce o cíli, programu a organizaci seminářů. Seznámení se základní a doporučenou literaturou. Podmínky k zápočtu. Vstupní diskuse: reflexe vlastních zkušeností studentů ve vztahu k typologii učitelů. Pozitivní a negativní projevy chování učitelů a jejich odraz v žákově prožívání. Analýza vztahu učitel - žák. Sociální a pedagogická komunikace, její roviny. Intrakomunikace jako nezbytný prvek pro zpracování a hodnocení přijatých informací a promýšlení odpovědí. Pedagogická interakce. Sebereflexe. Pozorování a hodnocení procesu komunikace a interakce v přirozených školních podmínkách. Dialog jako podstatná část pedagogické komunikace a prostředek k poznání žáka. Požadavky na formulaci otázek učitelem. Význam předpokládané odpovědi žáka pro umožnění korekce otázky. Význam otevřených otázek k poznání žákovských postojů, myšlení, jazykového.
- Syllabus (in Czech)
- Informce o cíli, programu a organizaci seminářů. Seznámení se základní a doporučenou literaturou. Podmínky k zápočtu. Vstupní diskuse: reflexe vlastních zkušeností studentů ve vztahu k typologii učitelů. Pozitivní a negativní projevy chování učitelů a jejich odraz v žákově prožívání. Analýza vztahu učitel - žák. Sociální a pedagogická komunikace, její roviny. Intrakomunikace jako nezbytný prvek pro zpracování a hodnocení přijatých informací a promýšlení odpovědí. Pedagogická interakce. Sebereflexe. Pozorování a hodnocení procesu komunikace a interakce v přirozených školních podmínkách. Dialog jako podstatná část pedagogické komunikace a prostředek k poznání žáka. Požadavky na formulaci otázek učitelem. Význam předpokládané odpovědi žáka pro umožnění korekce otázky. Význam otevřených otázek k poznání žákovských postojů, myšlení, jazykového.
- Literature
- Moderní pedagogika. Edited by Jan Průcha. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 495 s. ISBN 80-7178-170-3. info
- BLÍŽKOVSKÝ, Bohumír. Systémová pedagogika :pro studium a tvůrčí praxi. 2. upr. dopl. vyd. Ostrava: Amosium servis, 1997, 315 s. ISBN 80-85498-23-5. info
- SVOBODOVÁ, Jarmila and Vladimír JŮVA. Alternativní školy. 2. dopl. vyd. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1996, 112 s. ISBN 8085931192. info
- GAVORA, Peter. Výzkumné metody v pedagogice : příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1996, 130 s. ISBN 808593115X. info
- Pedagogický slovník. Edited by Jan Průcha - Eliška Walterová - Jiří Mareš. 1. vyd. Praha: Portál, 1995, 292 s. ISBN 80-7178-029-4. info
- PRŮCHA, Jan. Pedagogický výzkum : uvedení do teorie a praxe. 1. vydání. Praha: Karolinum, 1995, 132 stran. ISBN 8071841323. info
- JŮVA, Vladimír. Úvod do pedagogiky. 2., rozš. vyd. Brno: Paido, 1995, 95 s. ISBN 8085931060. info
- JŮVA, Vladimír. Úvod do pedagogiky. 2., rozš. vyd. Brno: Paido, 1995, 95 s. ISBN 8085931060. info
- PRŮCHA, Jan. Alternativní školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 1994, 109 s. ISBN 80-7041-972-5. info
- MAŇÁK, Josef. Profesionální praktika z pedagogiky. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1992, 131 s. ISBN 8021004711. info
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: konzultace
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Autumn 2001, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2001/Pd1ZK_PPD1