Ch4_7P5S Diploma Thesis Seminar

Faculty of Education
Autumn 2002
Extent and Intensity
0/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. PhDr. Josef Budiš, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. PhDr. Josef Budiš, CSc.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Alena Vozdecká
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • I. Descartovské pojetí vědy a její zařazení do společenských struktur. Věda a praxe. Základní a aplikovaný výzkum. Věda, ekonomika, ekologie, etické a filosofické aspekty.
  • II. Klasický přístup k řešení vědeckého tématu. Tradiční a alternativní informační zdroje, vědecké publikace. Formy konfrontace řešení a přístupů (konference, workshopy, odborné články). Publikace řešení versus empirická zkušenost. Internet a vědecká práce.
  • III. Modelový přístup k řešení vědeckého tématu. Příklad konkrétní vědecké práce a její analýza (Chemicky instrumentované povodí Bělé a Semiče). Zvolený přístup, jeho výhody a nedostatky.
  • IV. Přírodovědné a humanitní vědy. Cíle, metody, specifikace. Učitel chemie a jeho vědecké aspirace. Další vzdělávání učitelů a jejich možnosti vědeckého a pedagogického růstu.
  • V. Vědecké metody a jejich uplatnění, evidence přístupů, dokumentace a analýza výsledků.
  • VI. Problematika výběru témat pro diplomovou práci. Obsahová struktura práce: současný stav problematiky, hypotéza, cíl práce, dílčí cíle, očekávané výstupy a perspektivy tématu. Uplatnění výsledků v praxi.
Literature
  • Zapletal I.: Kapitoly z~metodologie vědy se zaměřením na pedagogické vědy. Praha, UK 1981.
  • KOŘÍNEK, Miroslav. Metody a techniky pedagogického výzkumu : učební text pro studenty pedagogických fakult a pro postgraduální studium učitelů a školských pracovníků. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1970, 139 s. info
  • Další doporučené odborné časopisy a práce Russela, Descarta, Popra, Bělohradského, Patočky atp.
  • Pokyny děkana PdF MU v~Brně o~státních závěrečných zkouškách.
  • Gončarov N. K.: Metodologie a metody výzkumu v~pedagogice. In: Pedagogika 1966, 2, 137-149.
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: seminář
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is taught every week.
The course is also listed under the following terms Autumn 1999, Autumn 2000, Autumn 2001, Autumn 2003, Autumn 2004.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2002, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2002/Ch4_7P5S